افزایش نرخ وام مسکن در آمریکا به بالاترین میزان / گسترش مسکن تک‌خانواری

انجمن بانکداران وام مسکن اعلام کرد که میانگین نرخ قرارداد ۷.۹ درصدی برای وام مسکن ۳۰ ساله با نرخ ثابت در هفته منتهی به ۲۰ اکتبر، ۲۰ واحد پایه نسبت به هفته قبل افزایش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که نرخ بهره محبوب‌ترین وام مسکن ایالات‌متحده، در هفته گذشته به بالاترین میزان از سپتامبر ۲۰۰۰ رسید و هفتمین افزایش هفتگی متوالی آن را رقم زد. نرخ جدید درخواست‌های وام مسکن را به پایین‌ترین حد طی ۲۸ سال گذشته رسانده است.

انجمن بانکداران وام مسکن اعلام کرد که میانگین نرخ قرارداد ۷.۹ درصدی برای وام مسکن ۳۰ ساله با نرخ ثابت در هفته منتهی به ۲۰ اکتبر، ۲۰ واحد پایه نسبت به هفته قبل افزایش یافته است، از سوی دیگر تولید مسکن تک‌خانواری در ایالات متحده آغاز شده و صدور مجوزهای ساختمانی در ژانویه آینده کاهش پیدا می‌کند.

افزایش نرخ وام مسکن در آمریکا به بالاترین میزان / گسترش مسکن تک‌خانواری در ایالات

معاون اقتصاددان ارشد آمریکا از توقف فعالیت وام مسکن و کاهش درخواست‌ها به پایین‌ترین نرخ هفتگی از سال ۱۹۹۵ خبر داد و اعلام کرد که این نرخ‌های بالاتر وام مسکن، خریداران بالقوه را از بازار دور نگه می‌دارد و همچنان فعالیت‌های تأمین مالی مجدد را سرکوب می‌کند.

هزینه استقراض برای خرید خانه نیز حتی در شرایطی که فدرال رزرو کمپین افزایش نرخ را برای مبارزه با تورم متوقف کرده و نرخ سیاستی معیار را از نزدیک به صفر در مارس ۲۰۲۲ به ۵.۲۵ تا ۵‌۵ درصد در جولای سال جاری رساند، افزایش یافته است.

وام مسکن ۳۰ ساله با نرخ ثابت ۸۱ واحد از آن زمان تاکنون افزایش یافته است که این امر با افزایش مشابهی در بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری به‌عنوان معیار اصلی برای نرخ‌های استقراض بلندمدت ایالات‌متحده دنبال می‌شود و نرخ وام مسکن به بالاترین میزان در بیش از ۲۳ سال گذشته می‌رساند.

کد خبر 699161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.