قیمت نفت امروز ۳ آبان / نفت برنت به ۸۲ دلار نزدیک شد

قیمت جهانی نفت خام با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۸۳.۷۹ دلار نزدیک شد، همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۸۸.۷۵ دلار افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قیمت نفت در بازار جهانی امروز با ثبات نسبی همراه بود و تغییر زیادی در قیمت این طلای سیاه دیده نشد. برای مثال بهای معاملات آتی نفت برنت در ساعات ابتدایی معاملات امروز تنها با دو سنت افزایش به ۸۸.۰۹ دلار در هر بشکه رسید. علاوه بر این قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۵ سنت کاهش به ۸۳.۶۹ دلار در هر بشکه رسید.

براساس گزارش رویترز گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه امریکن پترولیوم در روز سه شنبه، داده‌های صنعت نشان داد که عرضه نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۰ اکتبر حدود ۲.۷ میلیون بشکه کاهش یافته است. این در مقابل هشت تحلیلگر شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز بود که تخمین زدند که ذخایر نفت خام حدود ۲۰۰ هزار بشکه در هفته افزایش یافته است.

علاوه بر این، داده‌های مربوط به فعالیت‌های تجاری در منطقه یورو در این ماه با رکود غافلگیرکننده‌ای مواجه شد که نشان می‌دهد این بلوک ممکن است وارد رکود شود. این موضوع باعث می‌شود چشم‌انداز تقاضای نفت به تعویق بیفتاد.

امروز _چهارشنبه سوم آبان‌ماه_ مصادف با بیست‌وپنجم اکتبر ۲۰۲۳، قیمت نفت اوپک، نفت برنت، نفت WTI و نفت سنگین ایران با نوسان‌هایی همراه بود؛ تغییرات قیمتی آن‌ها تا لحظه تنظیم این خبر به شرح زیر است:

۱. قیمت سبد نفتی اوپک در آخرین تغییر ۹۵.۷۲ دلار بود.

۲. قیمت نفت برنت در آمریکا با ۵.۸۷ درصد کاهش نسبت به روز گذشته به ۸۲.۲۸ دلار رسید.

۳. قیمت جهانی نفت خام به ۸۳.۷۹ دلار نزدیک شد؛ همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۸۸.۷۵ دلار افزایش پیدا کرد.

۴. نفت سنگین ایران نیز ۸۸.۷۴ دلار معامله شد.

۵. قیمت نفت سبک ایران در آخرین در محدوده ۸۸.۷۸ دلار بود.

۶. قیمت جهانی بنزین با ۰.۳۳ درصد افزایش به ۲.۲۷۶۵ دلار رسید.

۷. قیمت جهانی گاز طبیعی به ۳.۳۲۱ دلار کاهش پیدا کرد.

۸. قیمت جهانی نفت کوره با ۰.۳۵ درصد افت به قیمت ۳.۰۲۴۶ دلار نزدیک شد.

۹. قیمت جهانی گازوئیل به ۸۸۰.۵ دلار کاهش پیدا کرد.

۱۰. قیمت نفت سنگین عربستان در آخرین تغییر ۹۱.۵ دلار بود.

کد خبر 698838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.