آرامش به بازار خودرو بازمی‌گردد

وزیر صمت با بیان اینکه مردم در خرید خودرو عجله نکنند، زیرا شرایط رو به بهبود است، گفت: با واردات خودرو، افزایش تولید و سیاست‌های دولت، آرامش به بازار خودرو بازمی‌گردد تا دغدغه‌ها کاهش پیدا کند.

به گزارش ایمنا، عباس علی‌آبادی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با اشاره به حل مشکل آلودگی هوا ناشی از سوخت خودروها اظهار کرد: روزانه ۱۳۰ میلیون لیتر بنزین و ۱۰۰ میلیون لیتر گازوئیل مصرف می‌شود که در افزایش آلودگی هوا و گرمایش زمین بسیار مؤثر است، دولت بر تولید خودروهای برقی داخلی و واردات آن تمرکز کرده است و تا پایان سال شاهد ورود تاکسی‌ها و اتوبوس‌های برقی و از سال آینده خودروهای شخصی برقی در سطح شهرها خواهیم بود.

وی با اشاره به رشد فناوری‌ها در تولید خودروهای برقی افزود: از نظر قیمتی تفاوت چندانی بین خودروهای بنزینی و برقی نخواهد بود، اما از جنبه رشد اقتصادی، کاهش انرژی و آلودگی‌های زیست‌محیطی، استفاده از خودروهای برقی بهتر است که دولت سعی کرد با اختصاص یارانه به تاکسی‌های برقی از این مسئله حمایت کند، البته کارهایی نیز برای یارانه خودروهای شخصی برقی در دست اقدام است تا آسیب کمتری به محیط زیست وارد شود.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه با اقدامات انجام شده آرامش نسبی خوبی در بازار خودرو حاکم شده است، گفت: در حوزه تولید خودروهای مونتاژی ۱۰۰ درصد افزایش تولید داریم، تولید خودروسازان داخلی افزایش یافته است که در نیمه دوم رکورد سال را خواهیم زد، واردات خودروهای نو و دست‌دوم هم به نتایج خوبی رسیده است که نشان از تعادل در بازار عرضه و تقاضا دارد.

علی‌آبادی گفت: لایحه واردات خودروهای کارکرده تصویب و به‌زودی ابلاغ می‌شود و در مورد خودروهای مناطق آزاد هم مقدمات کار انجام شده است تا نگرانی‌ها و تقاضای مردم در این حوزه پاسخ داده شود.

وی با درخواست از مردم برای همراهی و نظارت در بازار به‌وسیله سامانه ۱۲۴، تصریح کرد: مردم به‌عنوان ناظران بازار می‌توانند به‌وسیله سامانه ۱۲۴ و درگاهی که به‌زودی رونمایی می‌شود، شکایات خود را در حوزه گران‌فروشی، کم‌فروشی یا موارد دیگر به بازرسان ما اطلاع دهند تا با کمک بازرسی‌های دوره‌ای از تمام شرکت‌ها و مغازه‌ها و کنترل از مبدا تولید، بتوانیم کنترل موثرتری بر کنترل اقتصادی داخل داشته باشیم.

وزیر صمت توسعه صنعت صادرات‌محور را از برنامه‌های دولت دانست و ادامه داد: با هدف افزایش درآمدهای ارزی به‌ویژه در حوزه صنایع با بهبود کیفیت کالا و استانداردسازی متناسب با بازارهای بین‌المللی و حضور در بازارهای کشورهای همسو برای تهاتر کالا، تأمین ارزان‌تر کالاهای خود و صادرات خدمات فنی مهندسی، صنایع و تولیدات ایرانی می‌توانیم بر مسائل اقتصادی داخلی و خارجی خود فائق آییم.

علی‌آبادی اظهار امیدواری کرد: با پیوند دانشگاه، شرکت‌های دانش‌بنیان، صنعت و استفاده از ظرفیت همکاری شرکت‌های کوچک تولیدی، مقیاس اقتصادی خوبی را برای تولیدات خود فراهم کنیم و قیمت تمام‌شده محصولات را کاهش دهیم تا مردم از آرامش بازار اقتصادی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه مردم در خرید خودرو عجله نکنند، زیرا شرایط رو به بهبود است، گفت: با واردات خودرو، افزایش تولید و سیاست‌های در پیش گرفته دولت، آرامش به بازار خودرو بازمی‌گردد تا دغدغه‌ها کاهش پیدا کند.

منبع: تسنیم

کد خبر 698378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.