کاهش موقتی دما در مناطقی از کشور / بارش‌ها تداوم دارد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش موقتی دما در مناطقی از کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز در مناطقی از سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و شمال هرمزگان، افزایش ابر، گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی افزود: همچنین در دامنه‌های البرز واقع در مازندران، ابرناکی، وزش باد و رگبار پراکنده انتظار می‌رود و روز دوشنبه در هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان وزش باد و بارش پراکنده رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز سه‌شنبه به تدریج با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، در شمال خوزستان و استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، البرز و تهران، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه بارش در دامنه‌های زاگرس واقع در شرق خوزستان و استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و شرق اصفهان، خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی ادامه خواهد داشت و با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، در مناطقی از شمال غرب، سواحل شمالی، شمال خراسان شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران نیز ابرناکی و بارش پراکنده همراه با وزش باد و کاهش موقتی دما رخ خواهد داد.

ضیائیان گفت: روز پنجشنبه از بارندگی در نیمه غربی کاسته می‌شود و این سامانه در نواحی شرق و جنوب شرق کشور، سبب بارش، گاهی وزش باد و رعدوبرق خواهد شد، همچنین طی دو روز آینده خلیج‌فارس و روز چهارشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با بیشینه ۲۹ و کمینه ۹ درجه سانتی‌گراد است و روز یکشنبه، سی‌ام مهرماه نیز صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با بیشینه ۲۸ و کمینه ۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 698060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.