۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
علائم اولیه سرطان خون چیست؟

از جمله علائم سرطان خون می‌توان به عفونت‌های مکرر یا شدید، بهبود پیدا نکردن با وجود مصرف آنتی‌بیوتیک و افزایش دمای بدن اشاره کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لوسمی که به عنوان سرطان خون شناخته می‌شود، سرطان بافت‌های خون‌ساز بدن از جمله مغز استخوان و سیستم لنفاوی است. رایج‌ترین نوع لوسمی، لوسمی لنفوسیتی حاد است، بزرگسالان مبتلا به لوسمی میلوژن حاد دارای شکل تهاجمی این بیماری هستند.

چه عواملی باعث بروز سرطان خون می‌شود؟

گلبول‌های سفید خون به‌طور معمول با عفونت مقابله می‌کند این سلول‌ها به صورت معمول رشد می‌کنند و تقسیم می‌‎شود، اما مغز استخوان بیماران مبتلا به لوسمی، به مقدار زیادی گلبول سفید غیرطبیعی تولید می‌کند که به‌درستی عمل نمی‌کنند؛ لوسمی حاد که در مدت زمان کوتاهی ایجاد می‌شود، رایج‌ترین سرطانی است که در میان کودکان دیده می‌شود، علائم لوسمی با توجه به نوع لوسمی متفاوت است و نیاز به تشخیص حرفه‌ای پزشکان دارد.

علائم سرطان خون چیست؟

عفونت‌های مکرر یا شدید، بهبود پیدا نکردن با وجود مصرف آنتی‌بیوتیک و افزایش دمای بدن از جمله علائم سرطان خون است از جمله دیگر علائم سرطان خون می‌توان به خستگی یا ضعف مداوم و سرگیجه اشاره کرد؛ غدد لنفاوی متورم نیز ممکن است جزو علائم سرطان خون در نظر گرفته شود، بزرگ شدن کبد یا طحال نیز می‌تواند یک عامل خطر برای لوسمی باشد.

تغییر وزن نشان‌دهنده سرطان خون است؟

به گفته متخصصان، علائمی مانند کبودی خودبه‌خود، لکه‌های قرمز ریز روی پوست یا خون‌ریزی بینی می‌تواند نشانه شروع سرطان خون باشد، کاهش وزن ناگهانی و بدون دلیل نیز می‌تواند نشان‌دهنده بروز بیماری باشد، بنابراین در صورت هرگونه تغییر وزن شدید باید به پزشک مراجعه کنید.

سرطان خون قابل درمان است؟

در صورتی که سرطان خون در مراحل اولیه تشخیص داده شود و توسط پزشکان و متخصصان ماهر و باتجربه کنترل شود، قابل درمان است؛ بیش از ۸۵ درصد کودکان به خوبی به درمان پاسخ می‌دهند و به زندگی سالم و طولانی ادامه می‌دهند.

کد خبر 697914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.