سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان، میزبان بیشینه بارش‌های امروز خواهند بود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم بارش‌ها تا آخر هفته خبر داد و گفت: بیشینه بارش امروز در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق و شمال هرمزگان خواهد بود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از امروز تا دوشنبه در بخش‌هایی از جنوب شرق کشور، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشینه بارش امروز در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق و شمال هرمزگان خواهد بود، افزود: همچنین امروز در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس جنوبی، ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز سه‌شنبه با گذر امواج تراز میانی جو، در نواحی غرب ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه گستره فعالیت سامانه بارشی افزایش می‌یابد و در نیمه غربی کشور، سواحل دریای خزر، به تدریج مرکز، جنوب و شرق کشور، بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

ضیائیان گفت: امروز در نوار شرقی کشور در بعضی ساعات افزایش سرعت باد گاهی همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و اوایل وقت امروز دریای خزر و طی روزهای شنبه و یکشنبه، خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد با بیشینه ۲۷ و کمینه ۹ درجه سانتی‌گراد است و روز یکشنبه، سی‌ام مهرماه نیز صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با بیشینه ۲۵ و کمینه ۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 697632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.