هنگ‌کنگ، میزبان بهترین سیستم حمل‌ونقل عمومی جهان

بسیاری از محققان هنگ‌کنگ را به عنوان کشور میزبان بهترین سیستم حمل‌ونقل عمومی جهان شناخته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از نظر بسیاری از گردشگرانی که به هنگ‌کنگ سفر می‌کنند، تجربه تردد از طریق وسایل نقلیه این قلمرو بسیار متفاوت با عبور و مرور از طریق خودروهای عمومی سایر نقاط دنیا است. این افراد ادعا می‌کنند که کیفیت انواع خودروهای عمومی نظیر تراموا، اتوبوس‌ها و قطارهای شهری به حدی بالا است که آن‌ها را برای انتخاب روش سفر خود در داخل کشور با چالش مواجه می‌کند. جالب‌تر این‌که برای پرداخت هزینه سفر از طریق تمام انواع خودروهای عمومی هنگ‌کنگ تنها داشتن یک کارت موسوم به «کارت اختاپوس» کافی است و نیازی به همراه داشتن کارت‌های مختلف یا پرداخت وجه نقدی برای تردد از طریق خودروهای عمومی مختلف نیست.

چرا هنگ‌کنگ میزبان بهترین سیستم حمل‌ونقل عمومی دنیا است؟

بسیاری از محققان علت پیشرفته بودن سیستم حمل‌ونقل عمومی هنگ‌کنگ را به دو مؤلفه اصلی یعنی افزایش ناگهانی جمعیت به دنبال مهاجرت مردم سایر کشورها و نبود زیرساخت‌های کافی به‌منظور میزبانی خودروهای خصوصی برای تمام شهروندان نسبت داده‌اند که مدیران را از همان ابتدای پیدایش قلمرو به تأمین خودروهای باکیفیت برای تشویق مردم به اتخاذ تردد از طریق آن‌ها سوق داده است.

هنگ‌کنگ، میزبان بهترین سیستم حمل‌ونقل عمومی جهان

گزارش‌ها حاکی از آن است که روزانه حدود ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار سفر از طریق ام‌آرتی، بزرگ‌ترین ترابری عمومی در هنگ‌کنگ انجام می‌شود که برای اولین بار در سال ۱۹۷۹ فعالیت خود را در شهر آغاز کرد. قطارهایی که در این شبکه مسافران را به مقصد می‌رساند همه از سیستم‌های تهویه پیشرفته برخوردار است و دسترسی به اینترنت پرسرعت رایگان را برای مسافران در تمام کوپه‌ها فراهم می‌آورد. البته مزایای شبکه ام‌آرتی هنگ‌کنگ فقط به موارد نام‌برده محدود نمی‌شود، بلکه ویژگی‌های مثبت بی‌شمار قطارها و ایستگاه‌های آن در تبدیل این شبکه به یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی جهان نقش مهمی ایفا کرده است. هر ایستگاه قطار در این سیستم مانند یک هزارتو عمل می‌کند که از جهت‌های مختلف به محله‌های متفاوت شهر منتهی می‌شود و در نتیجه مسافران را در تمام مناطق هدایت می‌کند.

ترامواهای باکیفیت از دیگر وسیله‌های حمل‌ونقل عمومی بسیار محبوب در هنگ‌کنگ محسوب می‌شود که با هزینه بسیار پایین مسافران را با آرامش و راحتی تمام به مقصد می‌رساند. کاربران این نوع وسیله نقلیه دقیقه به دقیقه سفر از طریق آن‌ها را بسیار لذت‌بخش می‌دانند و تردد از این طریق را به عبور از فراز پارک‌های زیبا تشبیه می‌کنند.

کشتی‌های مسافربری پیشرفته علت دیگر تبدیل سیستم حمل‌ونقل هنگ‌کنگ به پیشرفته‌ترین و بهترین سامانه‌های تردد عمومی محسوب می‌شود چراکه علاوه بر کیفیت بالای خود، لذت سفر را از طریق عبور از تونل‌های متعدد برای مسافران دوچندان می‌کند.

کد خبر 697355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.