گران‌ترین محله مهاجرتی در اسپانیا

لا بارسلونتا، محله ماهی‌گیری قدیمی، جذاب، تاریخی و دارای هویت اسپانیایی که در احاطه دریای مدیترانه قرار دارد، گران‌ترین محله مهاجرتی اسپانیا به‌لحاظ اجاره املاک مسکونی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محله ماهیگیری قدیمی بارسلونا، لابارسلونتا، به‌طور رسمی محله‌ای به‌شمار می‌رود که بالاترین نرخ اجاره مسکن را در اسپانیا دارد. لابارسلونتا در گذشته‌های دور محله ماهی‌گیران بوده، اما این روزها به‌دلیل جذابیت‌های خیابان‌های باریک خود در شرف اعیانی‌سازی شدن (جایگزینی طبقات اجتماعی در بافت شهری) است. وجود در دسترس‌ترین ساحل، کافه‌ها رستوران‌های کم‌نظیر و زندگی شبانه پرجنب‌وجوش نقش بسزایی در این زمینه ایفا می‌کند.

لابارسلونتا که بخشی از هسته قرون وسطایی بارسلونا محسوب می‌شود، بدون تحمل تغییرات در بافت، شاهد توسعه شهری چشمگیری بوده است که تضمین می‌کند هویت تاریخی جذاب آن در قلب بارسلونا همواره حفظ شود. این محله جذاب امروزه مورد علاقه و توجه بخش عظیمی از مهاجران است، با این حال افرادی که تمایل دارند آن را به خانه خود تبدیل کنند، باید انتظار داشته باشند که به‌طور متوسط حداقل ۲۶.۷ یورو برای هر متر مربع آن در ماه بپردازند. این هزینه برای اجاره یک آپارتمان ۴۰ متری بیش از هزار یورو در ماه می‌شود. این میانگین پرداختی در گذشته نزدیک به ۲۷.۱ یورو برای هر متر مربع بوده است.

گران‌ترین محله مهاجرتی در اسپانیا

آسیب تورم به بازار مسکن اسپانیا

بازار اجاره در اسپانیا همچنان تحت تأثیر تورم قرار گرفته است، به‌طوری که سپتامبر سال جاری ۹.۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. در مجموع ۲۱ مرکز استانی در اسپانیا بالاترین رکوردهای تاریخی در نهمین ماه سال را ثبت کردند که بارسلونا در مجموع همچنان در صدر لیست این مراکز قرار دارد و بهای مسکن در آن ۲۰ یورو برای هر متر مربع افزایش داشته است.

مادرید (۱۷.۷ یورو برای هر متر مربع)، سن‌سباستین (۱۶.۹ یورو برای هر متر مربع)، پالما د مایورکا (۱۴.۶ یورو برای هر متر مربع) و بیلبائو (۱۳.۲ یورو برای هر متر مربع) در جایگاه‌های بعد از بارسلونا قرار دارند.

از نظر توزیع جغرافیایی نیز اسپانیا دارای ۵۰ محله گران‌قیمت برای اجاره است اکثر این محله‌ها را در دو شهر بزرگ مادرید (با ۲۴ محله) و بارسلون (با ۱۸ محله) قرار دارد و لابارسلونتا گران‌ترین محله مهاجرتی به‌لحاظ اجاره املاک در اسپانیا محسوب می‌شود.

کد خبر 697140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.