6 ایدۀ جذاب برای دکوراسیون اداری سال 2023

هر سال تغییرات بسیاری در مد و ترندهای آن سال ایجاد می‌شود. این تغییرات را قبل از هر چیزی در شوهای لباس و معرفی رنگ سال می‌بینیم. دکوراسیون اداری نیز هر سال با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و محیط کار دچار تغییرات اساسی می‌شود.

اگر بخواهیم ایده‌های جذاب برای چیدمان محیط‌های اداری سال 2023 را بهتر درک کنیم، ابتدا باید به شرایط محیط‌های اداری و کاری توجه کنیم. رویکرد دکوراسیون اداری سال 2023، گذر از دکوراسیون اداری کلاسیک و روی آوردن به فضاهای بازتر و طراحی‌شده مطابق سلیقه کارمندان است که در این مطلب به‌طور کامل آن را بررسی می‌کنیم.

1. سبک مینیمال در دکوراسیون اداری

سبک مینیمال به تمرکز حواس و آرامش محیط کمک بسیاری می‌کند و در اداراتی که کارمندان نیاز به تمرکز و آرامش بیشتری دارند، بهتر است از سبک مینیمال استفاده کنید. در طراحی فضا به شیوه مینیمال از رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود که باعث آرامش و روشن‌تر شدن محیط خواهند شد. همچنین نورپردازی در این سبک بسیار حائز اهمیت است.

قانون اصلی در سبک مینیمال، سادگی است. طراحی داخلی اداری و دفتر کار در این سبک، خالی از اکسسوری و لوازم لوکس و پرزرق‌وبرق است. البته اگر طراحی فضا و مبلمان اداری کاملاً خنثی باشد، ممکن است محیط خسته‌کننده شود؛ به همین دلیل در برخی موارد از یک یا دو اکسسوری با رنگ متضاد استفاده می‌شود.

مزایای طراحی دکوراسیون اداری سال 2023 به سبک مینیمال

دیزاین اداری به سبک مینیمال فواید بسیاری دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را بیشتر توضیح می‌دهیم.

  • بهبود بهره‌وری کارمندان: اگر کارمندان در محیطی ساده، آرام و عاری از هرگونه هرج‌ومرج و زرق‌وبرق کار کنند، قطعاً بهتر روی کار تمرکز می‌کنند. تمرکز بهتر روی کار، بازدهی و بهره‌وری را افزایش می‌دهد.
  • افزایش خلاقیت: دلیل اصلی افزایش خلاقیت کارمندان در سبک مینیمال، روشن بودن فضا و ساکت و آرام بودن آن است. در محیط تاریک و شلوغ، کارمندان نمی‌تواند متمرکز باشند؛ درنتیجه بارش فکری رخ نمی‌دهد. بالعکس در یک محیط آرام و روشن، بهتر می‌توان فکر کرد.

همچنین دکوراسیون مینیمال به آزادسازی فضا در محیط کار کمک شایانی می‌کند. با خالی گذاشتن برخی از فضاها، محیط کار بازتر و آزادتر می‌شود و شما در این محیط‌ها دیرتر خسته می‌شوید و بازدهی بالاتر می‌رود.

2. سبک صنعتی در دکوراسیون اداری

همانند سایر سبک‌ها، سبک صنعتی نیز المان‌های خاص خودش را دارد. این سبک از طریق المان‌های در معرض نور شناخته ‌می‌شود. تمامی المان‌های در معرض نور در این سبک حالتی صنعتی دارند. تیرهای چوبی، دیوارهای آجری، لوله‌های فلزی، کف بتنی، سقف‌های بلند و فضاهای بزرگ از مشخصات سبک صنعتی در دکوراسیون است.

طراحی دکوراسیون خوب برای یک فضای بزرگ بسیار سخت است. از کجا شروع کنیم؟ مبل‌ها را کجا قرار بدهیم؟ این فضای خالی را با چه لوازمی پر کنیم و سؤالات دیگری که برای شما پیش می‌آید. مبل‌های بزرگ، کابینت‌ها، قفسه‌های بلند، دیوارهای بزرگ، چراغ‌های بزرگ، پرده‌هایی از سقف تا کف و خلاصه اکسسوری‌های بزرگ مخصوص این فضا هستند. در سبک صنعتی طراحی اتاق اداری و دفتر کار، فضا و همه لوازم از جمله میز کنفرانس باید بزرگ باشند.

ممکن است این سؤال پیش بیاید که از چه رنگ‌هایی استفاده کنیم؟ رنگ‌های گرم و تیره از جمله سیاه، قهوه‌ای و نسکافه‌ای بهترین رنگ‌ها برای طراحی دکوراسیون به سبک صنعتی هستند. علاوه‌بر رنگ‌های گفته‌شده، می‌توانید از هر رنگ گرم دیگری استفاده کنید. به طور کلی فضا باید طوری با اکسسوری و رنگ‌های گرم و پرحرارت پر شود که تداعی‌کننده پول و سرمایه‌داری باشد.

3. سبک روستیک در دکوراسیون اداری

سبک روستیک سبکی مابین سبک صنعتی و سبک مینیمال است. در این سبک، نه سادگی مینیمال و نه زرق و برق سبک صنعتی، هیچ‌کدام وجود ندارد؛ بلکه این سبک راهی شیک برای تلفیق فضای روستایی در محیط کار است. المان‌های سبک روستیک از رنگ‌های ملایم و مواد طبیعی مانند چوب، خاک رس و سنگ ساخته می‌شوند.

یکی از مزایای سبک روستیک این است که دیگر در قید و بند قوانین دست‌وپاگیر طراحی دکوراسیون‌ مدرن نیستید. در این سبک تمام لوازم و وسایلی که به کار می‌رود باید از مواد طبیعی باشد. سقف چوبی، آجرکاری، چرم، پارچه، پنل‌ها، اکسسوری‌های چوبی، میز مدیریت و غیره در این سبک دکوراسیون باید از مواد طبیعی ساخته شده باشند. چه در سبک روستیک و چه در سایر سبک‌ها، فضا باید خلاقانه طراحی شود. قسمت‌بندی‌های مختلف در فضا، مخصوصاً در سبک صنعتی که فضا بسیار بزرگ است، نکته حائز اهمیتی محسوب می‌شود. انتخاب رنگ و استفاده از گیاهان نیز به یک طراحی بهتر کمک می‌کند.

6 ایدۀ جذاب برای دکوراسیون اداری سال 2023

4. طراحی خلاقانه فضا برای چیدمان دکوراسیون اداری

انتخاب المان‌ها و اکسسوری‌ها در دکوراسیون اداری سال 2023 بسیار مهم است. با توجه به سبک انتخابی، اکسسوری‌ها تعیین می‌شوند؛ اما این تازه شروع کار است. یک دکوراسیون زیبا فقط شامل تک ‌ک عناصر موجود در فضا نمی‌شود، بلکه رابطه بین این عناصر و جای‌گیری هرکدام از آن‌ها بسیار مهم است و اینجاست که خلاقیت خود را نشان می‌دهد.

خلاقیت باعث می‌شود شما دکوراسیون جذاب‌تری طراحی کنید. برای داشتن یک دیزاین اداری خلاقانه، اجازه تغییر هر عنصر و المانی را دارید. پرده‌ها، میز و صندلی، گل و گیاه، رنگ، آکواریوم، آثار هنری قاب‌شده، آینه، فرش، مبلمان، دیوار کوب و ... را به دلخواه تغییر دهید. به عنوان مثال، به‌جای استفاده از میز کار معمولی، از میزهایی با قابلیت تنظیم ارتفاع استفاده کنید یا به جای خرید یک صندلی معمولی، صندلی ارگونومیک بخرید. به طور کلی برای خلاقیت به خرج دادن در طراحی دکوراسیون اداری، دست شما باز است.

5. استفاده از پارتیشن در دکوراسیون اداری سال 2023

اگر فضای خالی بزرگی در محیط کار دارید، می‌توانید با پارتیشن‌بندی حس بهتری نسبت به آن ایجاد کنید. استفاده از پارتیشن اداری با توجه به سبک دکوراسیون تعیین می‌شود. انواع مختلفی از پارتیشن‌ها وجود دارد که هرکدام با هزینه متفاوتی قابل اجرا هستند. استفاده از پارتیشن چوبی، فلزی، پارتیشن‌های ثابت یا متحرک و حتی استفاده از یک فرش برای پارتیشن یک بخش خاص امکان‌پذیر است. حتی بدون استفاده از المان خاصی با چیدن میزهای کار کنار هم می‌توانید فضا را تقسیم کنید.

6. استفاده از پالت های رنگی در دکوراسیون اداری

از مهم‌ترین اصول در طراحی و یکی از اولین کارهایی که باید انجام داد، انتخاب یک پالت رنگی مناسب است. پالت رنگی وابستگی کامل به سبک دکوراسیون دارد. رنگ‌ مبلمان و دکوراسیون اداری بسیار مهم است و این رنگ‌ها مستقیماً بر بازدهی کار کارمندان و روحیه آن‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

در سبک مینیمال از رنگ‌های سفید، خاکستری، کرمی یا سیاه استفاده می‌شود. در سبک روستیک پالت‌های رنگی بی‌شماری وجود دارد. در این سبک بیشتر پالت‌های رنگی از رنگ‌های شاد انتخاب می‌شوند. پالت‌های رنگی در این سبک بیشتر از رنگ گل‌ها، پرندگان و سایر لوازم طبیعی الهام می‌گیرد.

پرکاربردترین پالت‌های رنگی، پالت‌های رنگی روشن هستند. همچنین بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا مانند گوگل از این رنگ‌ها در لوگو و دکوراسیون خود استفاده می‌کنند. در سبک صنعتی بیشتر رنگ‌های تیره به کار می‌رود. رنگ سیاه و سفید، قهوه‌ای، نقره‌ای و گاهی اوقات قرمز و نارنجی در این سبک بیشتر دیده می‌شود. همچنین در سبک تم سبز، رنگ قهوه‌ای در کنار رنگ سبز جلوه زیبایی دارد و بهتر است برای کف‌پوش اتاق از رنگ قهوه‌ای استفاده کنید.

6 ایدۀ جذاب برای دکوراسیون اداری سال 2023

خرید مبلمان اداری از شرکت فضاگویا

در این مقاله ایده‌های جذاب برای دکوراسیون اداری سال 2023 را به شما معرفی کردیم و سه سبک مینیمال، روستیک و صنعتی را، که معروف‌ترین سبک‌ها در سال 2023 هستند، مفصل توضیح دادیم. شما را با سبک تم سبز بیشتر آشنا کردیم و مهم‌ترین نکات برای طراحی یک دکوراسیون داخلی را شرح دادیم. با به‌کارگیری نکات و ایده‌های طلایی گفته‌شده در متن، محیط کار را برای کارمندان جذاب‌تر کنید تا بازدهی بهتری برای انجام دادن کارها داشته باشند و خلاقیت آن‌ها شکوفا شود.

اگر به دنبال شرکت تولیدی برای خرید مبلمان اداری، پارتیشن، دیوارکوب، کتابخانه، فایل اداری، صندلی اداری و قفسه می‌گردید، شرکت مبلمان اداری فضاگویا با بیش از سه دهه فعالیت آمادۀ خدمت‌رسانی به شما است. برای دیدن نمونه‌کارها، دریافت اطلاعات و سفارش کالا به سایت www.fazagooya.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن 02189387 تماس بگیرید.

کد خبر 697086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.