برگزیدگان چهارمین جشنواره ملی «داستان آب» معرفی شدند

طی مراسمی، برگزیدگان چهارمین دوره جشنواره ملی «داستان آب» معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _ چهارشنبه بیست‌وششم مهرماه_ اختتامیه چهارمین جشنواره ملی «داستان آب» با حضور جمعی از مدیران شرکت آب منطقه استان اصفهان، حسن ساسانی مدیرعامل اب منطقه‌ای، حسین اکبریان مدیرعامل آبفا اصفهان و تعدادی از برگزیدگان این جشنواره از سراسر کشور، برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حسن ساسانی، مدیرعامل آب منطقه‌ای اصفهان، ضمن محکومیت اقدام جنایتکاران رژیم صهیونیستی علیه مردم و کودکان غزه، اظهار کرد: امید است این جنگ به نفع اسلام و فلسطین به پایان برسد.

وی افزود: این جشنواره از سال ۹۷ شروع به کار کرد و در سال‌های شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شد و اکنون در اصفهان میزبان اختتامیه پنجمین دوره آن هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: در خصوص مسئله آب نیازمند آن هستیم که مباحثی که با تمدن اصفهان و ایران سازگار است را مکتوب و به نسل‌های بعد منعکس کنیم.

با جدیت پیگیر حقابه محیط زیست هستیم

ساسانی تاکید کرد: در موضوع آب باید بتوانیم تصویری از مسئله بیافرینیم تا از آن در راستای بهبود مشکلات آب و ذخایر آب زیرزمینی قدم برداریم.

وی تصریح کرد: سال آبی گذشته وضعیت حوضه زاینده‌رود نرمال بود و به اندازه مطلوبی آب کشاورزی توزیع شد، اما بخش محیط زیست و تالاب گاوخونی کمتر مورد توجه قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: امیدواریم در سال آبی جدید با توجه به پیش‌بینی بارش‌ها، بتوانیم علاوه بر تأمین آب برای همه ذی‌نفعان از جمله حوزه کشاورزی، شرب و صنعت، محیط زیست، رودخانه زاینده‌رود و تالاب گاوخونی نیز گام مثبتی برداریم.

ساسانی تاکید کرد: به‌طور جدی پیگیر حقابه محیط زیست، رودخانه زاینده‌رود و تالاب گاوخونی هستیم.

ارسال ۲۶۶ اثر به دبیرخانه جشنواره

در ادامه، سلمان باهنر، دبیر هنری چهارمین جشنواره ملی داستان آب، اظهار کرد: چهارمین فراخوان این جشنواره پس از وقفه‌ای که به دلیل بیماری کرونا اتفاق افتاد، پاییز سال گذشته منتشر شد و سعی شد این فراخوان به طور حداکثری منتقل شود.

وی افزود: در سرزمین بی مرز نویسندگان هر چهارفصل بارانی است چراکه آسمان نویسندگان پر از ابرهای باور خیال است.

دبیر هنری چهارمین جشنواره ملی داستان آب گفت: ۲۶۶ اثر داستانی در بخش‌های مختلف فراخوان جمع‌آوری شد، که ۵۰ درصد آن مربوط به نویسندگان بزرگسال، ۳۰ درصد ناداستان و ۲۰ درصد از آثار مربوط به نویسندگان کودک و نوجوان بوده است.

سلمانی اضافه کرد: در بخش داوری این جشنواره نویسندگان روستایی خوش درخشیدند و این از معدود جشنواره‌هایی است که از همه استان‌ها اثر دریافت می‌کند و در این دوره بیشترین آثار را از خراسان رضوی، اصفهان و تهران داشتیم. امسال از هلند، تگزاس و نیوزلند نیز آثاری دریافت کردیم.

اجرای داستان «دادگاه آب حیات» توسط قصه گوی نوجوان

تانیا رضایی، نویسنده، نقاش و قصه‌گوی نوجوان که از وقتی چهار ماهه بود ساکن شهر قنات‌های زلال، یزد شد و چند رتبه کشوری و بین‌المللی در زمینه نقاشی و نویسندگی دارد. در زمینه ایده‌پردازی نیز رتبه کشوری داشته و جوان‌ترین ایده‌پرداز کشوری است در ادامه «داستان دادگاه آب حیات» را که در این جشنواره برگزیده شد، اجرا کرد.

برگزیدگان چهارمین دوره جشنواره ملی «داستان آب» معرفی شدند

رکوردداران ارسال اثر به جشنواره ملی «داستان آب»

صدف مهربان، اسماً دلبری، الهام یارمحمدی، فاطمه ابوی ثانی، نیروانا خلیلی، مرضیه حق پرستی، شراره بهارلویی، پوریا اسکندر زاده، هما ایران پور، دنیا اسکندرزاده رکوردداران ارسال بیشترین اثر به این جشنواره بوده‌اند که مجموعه مستند «نویسنده زیستن» درباره زندگی این ۱۰ نفر در دبیرخانه جشنواره ملی داستان آب ساخته خواهد شد.

داستانک «آب و آفتاب» در ادامه این مراسم به نمایش گذاشته شد.

برگزیدگان چهارمین دوره جشنواره ملی «داستان آب» معرفی شدند

استاد «علی خدایی» سرپرست هیئت داوران این جشنواره و استاد «ناهید طباطبایی» نیز داور این جشنواره بوده‌اند.

در ادامه این مراسم از عذرا صفری، متولد ۱۳۴۸ شهر زاینده‌رود، دارای لیسانس حسابداری که کتاب «اشک‌های گریز از زمان» را در سال ۱۳۹۰ چاپ کرده و پس از آن نویسندگی را ادامه داد، تقدیر و از کتاب «بچه‌های مدرسه سد» که در جشنواره ملی داستان آب به چاپ رسیده است رونمایی شد، این کتاب سفری جذاب به دوران دهه ۵۰ در اطراف سد زاینده‌رود را برای خواننده رقم می‌زند. جلد دوم این کتاب نیز قرار است به روزهای ساخت سد و خاطرات افراد بپردازد که در آینده به چاپ می‌رسد.

برگزیدگان چهارمین جشنواره ملی «داستان آب»

بخش کودک و نوجوان: ۱۰ اثر در بخش کودک و نوجوان برای تقدیر برگزیده شدند؛ فاطمه سادات ابوی ثانی با داستان «آب مال کیه»، نیروانا خلیلی با داستان «دیگر جای ماندن نیست»، تانیا رضایی با داستان «دادگاه آب حیات»، ماهور هژبری با داستان «آبی نفتی»، پارسا جعفری داستان «رعنا»، فاطمه ابوی ثانی با داستان «نوه‌های دو قلو»، آنیتا گلستانی با داستان «معجزه روستا»، محمدماهان ملازاده با داستان «خان هشتم»، دنیا اسکندرزاده با داستان «انقلاب قطره‌ها» و کسری دکان دار با داستان «تاریخ مغلوب نمی‌شود» برگزیدگان این بخش بودند.

بخش داستان برای کودکان و نوجوانان به قلم بزرگسالان: در این بخش سیده فاطمه انجوی نژاد با داستان «آب زنده‌داران کاغذی»، مصطفی جعفری خوزانی با داستان «کاراگاه قورباغه و معمای شهر پر چاله»، مجتبی شیخ آزادی با داستان «شیرین آب» به ترتیب به عنوان نفرات سوم تا اول برگزیده شدند.

در بخش ناداستان‌ها: در این بخش محمدمعین شرف‌آیی با داستان «پاره شدن تورهای صیادی»، اکرم ملاوردی با داستان «هلدر» و فائزه روحانی طباطبایی ناداستان «۴۵ هزار لیتر آب» برگزیده شدند.

بخش داستان کوتاه بزرگسالان با محوریت آب: در این بخش نیز مرتضی فرجی با داستان «دالون»، مریم قرایی زاده با داستان «معرکه آبم، و مقام اول از استان اصفهان احمدرضا امیری سامانی با داستان «روز آخر لایروبی» به عنوان برگزیده این دوره از جشنواره معرفی شدند.

در پایان نیز پوستر پنجمین دوره فراخوان ملی داستان آب با گستره فارسی‌نویسان سراسر جهان رونمایی شد.

برگزیدگان چهارمین دوره جشنواره ملی «داستان آب» معرفی شدند

کد خبر 697043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.