بارش پراکنده در فارس، یزد، کرمان و اصفهان پیش‌بینی می‌شود / گردوخاک در دامنه‌ جنوبی البرز

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از بارش پراکنده در فارس، یزد، کرمان و اصفهان و گردوخاک در دامنه‌های جنوبی البرز خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز در نیمه شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، بعضی نقاط خراسان رضوی و خراسان جنوبی، شرق سمنان، ارتفاعات جنوبی کرمان، ارتفاعات شرق و شمال هرمزگان و بعضی نقاط سیستان و بلوچستان به‌ویژه ارتفاعات جنوبی آن، افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید و در بعضی نقاط همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز چهارشنبه در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر، بعدازظهر در ارتفاعات شرق و شمال هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان، افزایش ابر و رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز پنجشنبه در شمال غرب، غرب سواحل خزر، غرب کشور، مناطق اطراف زاگرس مرکزی در شرق لرستان، نیمه شمالی و ارتفاعات شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی و جنوب اصفهان، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: روز جمعه، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، بعضی نقاط دامنه‌های جنوبی البرز شرقی، مرکزی و غربی، بعضی نقاط خراسان رضوی و خراسان جنوبی، بعضی مناطق سیستان و بلوچستان و ارتفاعات جنوب کرمان، گستره بارش خواهد بود و روز شنبه در مناطقی از جنوب شرق، بارش پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: امروز در استان‌های فارس، یزد، کرمان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، وزش باد شدید، گاهی همراه با گردوخاک، رشد ابرهای همرفتی و بارش پراکنده در این مناطق دور از انتظار نیست. روزهای سه‌شنبه، پنجشنبه و جمعه در دامنه‌های جنوبی البرز، گاهی افزایش سرعت وزش باد و در بعضی مناطق، گردوخاک پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین از امروز تا روز جمعه، دریای خزر مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا قسمتی ابری، بعدازظهر وزش باد شدید و گردوخاک با بیشینه ۲۷ و کمینه ۸ درجه سانتی‌گراد است و روز چهارشنبه، بیست‌وششم مهرماه نیز صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با بیشینه ۲۵ و کمینه ۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 696718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.