تکمیل، احداث و خریداری بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان از تکمیل، احداث و خریداری بیش از هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد خبر داد.

کریم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۱ هزار و ۳۱۲ خانوار تحت حمایت کمیته امداد، فاقد مسکن هستند و از این تعداد ۱۳ هزار و ۲۵۳ خانوار به سرپرستی زنان است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های تأمین مسکن مددجویان، مساعدت بیشتر خیران را می‌طلبد، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که افراد تحت پوشش کمیته امداد حتی قادر به پرداخت و تأمین کمترین حق سهم و اقساط ماهانه برای ساخت مسکن مشارکتی نیستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با اشاره به اینکه تأمین زمین در مناطق شهری مهم‌ترین چالش ساخت مسکن مددجویان است، تصریح کرد: از زمان تفاهم‌نامه منعقدشده با وزارت راه و شهرسازی، تأمین زمین رایگان برای ساخت مسکن مددجویان در قالب طرح جهش تولید مسکن فراهم شده و در شش ماهه نخست سال‌جاری ۳۱۷ سرپرست خانوار بدون مسکن در این طرح قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به آمار زنان سرپرست خانوار روستایی بدون مسکن اضافه کرد: طبق تفاهم‌نامه بین کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، از ابتدای امسال ساخت ۵ هزار واحد مسکونی برای مددجویان ساکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر کشور برنامه‌ریزی شده است که از این تعداد تا پایان سال، کلید ۱۲۰ واحد به خانوارهای بدون مسکن روستانشین استان اصفهان اهدا خواهد شد.

زارع با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه احداث مسکن ۱۲۰ واحدی در حال حاضر ۳۰ درصد است، گفت: ۴۱ مورد از این افراد، زنان روستایی سرپرست خانوار بدون مسکن هستند و در شش ماهه نخست سال جاری، حدود ۱۳۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان اصفهانی تکمیل، احداث و خریداری شده است.

کد خبر 696341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.