افزایش خودکشی دامپزشکان آمریکایی

داده‌های مرکز ملی آمار بهداشت ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد که آمار خودکشی در بین دامپزشکان این کشور افزایش داشته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بر اساس داده‌های مرکز ملی آمار بهداشت CDC ایالات متحده که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، بین سال‌های ۱۹۷۹ تا ۲۰۱۵، نزدیک به ۴۰۰ دامپزشک بر اثر خودکشی جان خود را از دست دادند. نتایج نشان داد دامپزشکان مرد دو برابر بیشتر و دامپزشکان زن تقریباً چهار برابر بیشتر از جمعیت عمومی در معرض خطر خودکشی هستند.

علاوه بر این، مطالعه‌ای دیگر نشان داد که تقریباً ۷۰ درصد از دامپزشکان یک همکار یا همتای خود را در اثر خودکشی از دست داده‌اند و نزدیک به ۶۰ درصد آنقدر استرس، اضطراب یا افسردگی ناشی از کار را تجربه کرده‌اند که نیاز به کمک حرفه‌ای دارد.

افزایش خودکشی دامپزشکان آمریکایی

دامپزشکان آمریکایی نیز اغلب مشکلات مالی دارند؛ فارغ‌التحصیلی از دانشکده‌های دامپزشکی بسیار گران تمام می‌شود به طوری که آن‌ها پس از اتمام تحصیلات بار بدهی زیادی را نسبت به درآمد خود متحمل می‌شوند. اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) در سال ۲۰۲۲ گزارش داد که میانگین دستمزد سالانه یک دامپزشک در ایالات متحده فقط بیش از ۱۰۰ هزار دلار (۸۲ هزار پوند) است. با این حال، انجمن پزشکی دامپزشکی آمریکا (AVMA) گزارش می‌دهد که میانگین بدهی فارغ‌التحصیلان دامپزشکی که برای پرداخت هزینه تحصیل خود به وام نیاز داشتند، ۱۷۹ هزار و ۵۰۵ دلار (۱۴۷,۲۵۰ پوند) است.

آمارها نشان می‌دهد که از هر چهار دامپزشک یک نفر کار خود را ترک می‌کند. با وجود تنها یک متقاضی برای هر ۱۰ شغل دامپزشکی، اکثر کلینیک‌های آمریکا به طور چشمگیری با کمبود پرسنل مواجه هستند.

کد خبر 696220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.