استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص تومور مغزی

گروهی از محققان هلندی یک الگوریتم یادگیری عمیق جدید ایجاد کردند، این الگوریتم از هوش مصنوعی برای تشخیص سریع تومور مغزی استفاده می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، متأسفانه هر سال افراد زیادی در سراسر دنیا درگیر تومور مغزی یا نخاعی می‌‎شوند معمولاً جراحی نخستین قدم برای درمان تومور است البته جراحان مغز و اعصاب زمان جراحی دقیقاً نمی‌دانند با چه نوع تومور مغز و با چه شدتی روبه‌رو هستند. تشخیص این موارد معمولاً یک هفته پس از جراحی و هنگام آنالیز بافت تومور امکان‌پذیر است.

گروهی از محققان هلندی یک الگوریتم یادگیری عمیق جدید ایجاد کردند. این الگوریتم نوعی هوش مصنوعی است که قادر است به سرعت نوع تومور مغزی را تشخیص دهد. الگوریتم یادگیری عمیق مبتنی بر هوش مصنوعی به میلیون‌ها عکس شبیه‌سازی شده مجهز شده است و قادر است تومور را در عرض ۲۰ تا ۴۰ دقیقه شناسایی کند.

نتایج ارائه شده توسط الگوریتم یادگیری عمیق به میزان کافی قابل اعتماد است و در حال حاضر از آن برای کودکانی استفاده می‌شود که ممکن است استراتژی جراحی را برای آن‌ها تعیین کند. لازم است مطالعات بیشتری صورت گیرد تا میزان دقت و صحت این روش بیشتر مشخص شود. محققان در تلاش هستند که متوجه شوند آیا روش جدید مبتنی بر هوش مصنوعی در بلندمدت به بهبود کیفیت زندگی بیماران کمک خواهد کرد یا خیر.

کد خبر 695949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.