رفع وقفه ۱۰ ساله در اجرای طرح عصر ورزش مدارس اصفهان

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: طرح «عصر ورزش» به دلیل تأمین نشدن اعتبار در ۱۰ سال با وقفه مواجه شده بود که با همکاری‌های ارگان‌های مرتبط در ماه‌های گذشته، این طرح به مرحله اجرایی رسید.

آذرکیوان امیرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه علاوه بر آموزش و تربیت دانش‌آموزان در حوزه سلامت آنها خود را متعهد می‌دانیم، اظهار کرد: طرح «عصر ورزش» تا پایان سال تحصیلی در مدارس اصفهان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح «عصر ورزش» به مدت یک ماه و نیم در تابستان امسال، افزود: این رویداد، ابتدا در ۶۵ مدرسه استان به صورت پایلوت اجرا شد و پیش‌بینی می‌کنیم، این تعداد به ۲۰۰ مدرسه تا پایان اسفندماه افزایش یابد، چرا که در تلاش هستیم طرح مذکور در طول سال اجرا شود و شاهد حضور کودکان و نوجوانان در حیاط مدارس و فضاهای ورزشی باشیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: رویداد عصر ورزش که از تابستان امسال اجرای آن در برخی از مدارس شروع شده است، با محوریت انجام فعالیت‌های سالم ورزشی و نشاط‌آور ویژه شهروندان و به صورت رایگان اجرا می‌شود و مدرسه‌های شهر با تمام امکانات و تجهیزات ورزشی که در دل خود دارند، در اختیار مردم قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: این طرح بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان امضا شده و مطابق با آن مدرسه به عنوان مهم‌ترین پایگاه تعلیم و تربیت سهم بسیار مهمی در رشد و تعالی محله دارد.

امیرپور گفت: محیط امن مدرسه موجب می‌شود افراد جامعه به ویژه والدین و فرزندانشان با آسایش و رغبت بیشتری به این مراکز مراجعه کنند، همچنین می‌توان با اعمال مدیریت در مدارس و استفاده بهینه از امکانات و فضای فیزیکی آن به ارتقای شور و نشاط جامعه و در نتیجه پرورش و تکوین شخصیت شهروندان، به‌ویژه نوجوانان و جوانان اهتمام کرد.

وی درباره استمرار طرح عصر ورزش تا اسفندماه در مدارس منتخب استان اصفهان، اظهار کرد: در این رویداد در صدد هستیم که حیاط مدارس، میزبان دانش‌آموزان باشد؛ چرا که بر اساس آمارها حدود یک‌سوم از کودکان چاق هستند و بی‌تحرکی نیز در میان آنها بیداد می‌کند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه طرح عصر ورزش به دلیل تأمین نشدن اعتبار در ۱۰ سال با وقفه مواجه شده بود که با همکاری‌های ارگان‌های مرتبط در ماه‌های گذشته، این طرح به مرحله اجرایی رسید، افزود: این طرح برای اولین‌بار در کشور برگزار می‌شود تا دانش‌آموزان و اولیای آنها بتوانند در ساعات خارج از وقت مدرسه از فضای مدارس و حیات آن استفاده کنند.

وی با اشاره به برگزاری طرح عصر ورزش در فضای مدارس استان اصفهان، تصریح کرد: در این رویداد که محدودیت سنی ندارد، ورزش عمومی و بازی‌ها، ورزش‌های سنتی مانند و ورزش‌های تیمی همچون فوتسال، والیبال و بسکتبال برگزار می‌شود.

امیرپور خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش آپارتمان‌نشینی و تحرک نداشتن دانش‌آموزان، بدون شک زمان زیادی لازم است تا دانش‌آموزان و اولیای آنها به این آگاهی برسند که فضای مدارس، می‌تواند یکی از بهترین مکان‌ها برای ایجاد نشاط جمعی و مراقبت از سلامتی آنها باشد.

کد خبر 695732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.