صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری صنایع کوچک تشکیل می‌شود

طبق مصوبه مجلس، «صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک» به «صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری صنایع کوچک» با وظایف اعطای تسهیلات یا از طریق مؤسسات مالی و اعتباری تغییر پیدا می‌کند.

به گزارش ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز _شنبه بیست‌ودوم مهرماه_ و در ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، اجزای ۱ و ۲ بند «خ» ماده ۴۸ لایحه را به تصویب رساندند.

«خ- به منظور ارتقای جایگاه صنایع کوچک و خوشه‌های صنعتی در رشد اقتصادی، اقدامات زیر انجام می‌شود:

۱. وزارت صنعت، معدن و تجارت (سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران) مجاز است حسب مورد با همکاری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و سازمان حفاظت از محیط زیست و جهاد کشاورزی، در چهارچوب طرح جامع شهری و هادی روستایی، نسبت به ایجاد شهرک‌ها، نواحی و مجتمع‌های تخصصی در حوزه‌های فناوری اطلاعات (آی. تی)، صنایع خلاق، صنایع دستی و صنفی تولیدی و خدماتی در داخل حریم و محدوده شهری و روستایی اقدام نماید.

۲. برنامه ملی توسعه خوشه‌های صنعتی، متناسب با راهبرد ملی پیشرفت صنعتی و ارتقای زنجیره‌های ارزش کشور و مشتمل بر اصول، فرایند، ساختار، اهداف، منابع، تقسیم کار نهادی و احصا و رفع موانع توسعه خوشه‌های صنعتی و کسب و کار، ظرف سال اول برنامه به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

همچنین مطابق با جز ۳ بند «خ» ماده ۴۸ این لایحه، «صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک» به «صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری صنایع کوچک» با وظایف اعطای تسهیلات یا از طریق مؤسسات مالی و اعتباری، و صدور ضمانت‌نامه و بیمه‌نامه تغییر می‌یابد.

اساسنامه این صندوق به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت ظرف مدت سه ماه از تصویب این قانون، تهیه و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد. منابع این صندوق از طریق جریمه‌ها و خسارت‌های دریافتی حاصل از تخلفات عرضه و کیفیت کالا و خدمات، درآمدهای حاصل از اجرای ماده (۳۷) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور بر اساس بودجه سالانه و افزایش سرمایه تأمین می‌شود.»

کد خبر 695684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.