لانگیربین؛ شهر بدون گورستان و ضامن بقای زمین

لانگیربین شمالی‌ترین شهر کره زمین است که علاوه بر شرایط آب‌وهوایی خاص، ویژگی‌های جالبی دارد که شامل ممنوعیت دفن مردگان، اجازه حمل سلاح و مهم‌تر از همه میزبانی از انبار مهم بذر جهان موسوم به «خزانه بذر روز قیامت» است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «لانگیربین یا لونگیربین» در نروژ، شمالی‌ترین شهر کره زمین است. دمای هوا در این شهر از شش درجه سانتی گراد بالاتر نمی‌رود و در زمستان سه ماه تاریکی، مهمان مردم این شهر است. مردم در فصلی که روزها طولانی‌تر هستند زمان بیشتری را در خارج از خانه‌هایشان سپری می‌کنند و در زمستان زندگی کاملاً متفاوتی را تجربه می‌کنند و بیشتر اوقاتشان را در جشنواره‌ها و رویدادهای ورزشی می‌گذرانند.

بیشتر افراد از زندگی در این شهر احساس رضایت کامل دارند، به طوری‌که این جمله معروف از هم‌صحبتی با ساکنان این شهر، زیاد شنیده می‌شود؛ «من فقط برای یک سال زندگی در این شهر برنامه‌ریزی کرده بودم، اما سال‌ها است که اینجا زندگی می‌کنم.»

عجیب‌ترین ویژگی لانگیربین نداشتن گورستان و ممنوع بودن دفن اموات است. پایین بودن دما که موجب جلوگیری از تجزیه اجساد می‌شود، دلیل وضع چنین قانون عجیبی است زیرا این شرایط سبب شیوع بیماری‌های فراوان می‌شود.

لانگیربین؛ شهر بدون گورستان و ضامن بقای زمین

خزانه بذر روز قیامت

این شهر به دلیل شرایط طبیعی خاص منطقه میزبان یکی از انبارهای مهم بذر جهان موسوم به «خزانه جهانی بذر سوالبارد» است. این انبار که به نام «خزانه بذر روز قیامت» نیز شناخته می‌شود، ذخیره‌گاه بیش از ۷۵۰ هزار محصول غذایی است تا هنگام بلایایی مثل خشکسالی، آفت‌زدگی، گرم شدن کره زمین و جنگ، نسل انسان‌ها منقرض نشود و زمین همچنان به بقای خود ادامه دهد.

لانگیربین؛ شهر بدون گورستان و ضامن بقای زمین

گردشگری در لانگربین

یکی از سرگرمی‌های هیجان‌انگیز در این شهر سورتمه‌سواری با سگ‌های هاسکی و گشت‌وگذار در غارهای یخی است. کوهنوردی با کلاه‌های چراغ‌دار و شرکت در رژه همراه با مشعل هم از دیگر سنت‌های مردم در فصل تاریک است. زندگی در کنار گوزن‌های شمالی و همچنین تماشای شنای وال‌ها برای مردم هنگامی که در حال استراحت در کنار پنجره خانه‌هایشان هستند، لذتی همیشگی است.

شهروندان در این شهر باید با خود اسلحه حمل کنند اما بردن اسلحه به ساختمان‌های عمومی شهر مثل سوپرمارکت‌ها ممنوع است. جلوی در بعضی از مغازه‌ها تابلویی وجود دارد که روی آن نوشته شده است: «تمام خرس‌های قطبی داخل این مغازه قبلاً کشته شده‌اند. لطفاً اسلحه خود را به داخل نیاورید!» همین شرایط و ویژگی‌های خاص لانگیربین باعث شده است که این شهر به یکی از مقصدهای مورد علاقه توریست‌ها و دانشمندان تبدیل شود.

لانگیربین؛ شهر بدون گورستان و ضامن بقای زمین

همین شرایط و ویژگی‌های منحصربه‌فرد لانگیربین باعث شده است که این شهر مقصد مورد علاقه گردشگران و دانشمندان باشد. لانگیربین (Longyearbyen) شهری با دو هزار نفر جمعیت در مجمع‌الجزایر سوالبارد نروژ واقع شده است و به عنوان شمالی‌ترین شهر کره زمین شناخته می‌شود.

کد خبر 695246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.