۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
چرا ورود به ونیز پولی شد؟

کاهش نرخ گردشگری در ونیز ایتالیا مدیران را به اعمال قانون پرداخت مالیات ورود روزانه گردشگری سوق داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طی چند دهه گذشته ونیز یکی از توریست‌پذیرترین شهرهای جهان بوده که به‌طور میانگین همه ساله بیش از ۳۰ میلیون مسافر را به خود جذب کرده است، این در حالی است که ونیز تنها کمی بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت را در خود جا داده و به همین دلیل، ازدحام گردشگران به ایجاد اختلالات بسیاری در زندگی روزمره شهروندان منجر شده است. جالب است بدانید که بیش از دوسوم گردشگران ونیز سفرهایی روزانه به شهر دارند و اغلب شب‌ها به شهرهای دیگر سفر می‌کنند.

مدیران ونیز به منظور حل چالش‌های ناشی از ازدحام روزانه مسافران به شهر از اجرای طرحی مبنی بر ضرورت پرداخت پنج یورو به ازای هر بار وارد شدن به ونیز خبر داده‌اند که به دنبال پیاده‌سازی آن، ونیز اولین شهر جهان برای دریافت هزینه ورود روزانه خواهد بود. این تصمیم میان گردشگران بسیار بحث‌برانگیز بوده است و این افراد مایل هستند از اثربخشی آن بر عبور و مرور خود آگاه شوند.

چرا ورود به ونیز پولی شد؟

علت اجرای طرح دریافت هزینه ورود روزانه برای مسافران

ازدحام مسافران در ونیز به ایجاد اختلالات بسیاری در زندگی شهروندان منجر شده، ضمن این‌که فشارهای بیشتری بر زیرساخت‌های شهری وارد کرده است. از سوی دیگر، تمایل مالکان اموال مسکونی به اجاره دادن منازل خود به مسافران افزایش باورنکردنی هزینه مسکن را برای شهروندان به دنبال داشته و همین امر منجر به تمایل آن‌ها برای مهاجرت با هدف دسترسی به مسکن مقرون‌به‌صرفه در سایر شهرهای ایتالیا شده است. از همه مهم‌تر این‌که افزایش جمعیت گردشگران شهر افزایش تردد قایق‌های مسافربری را در پی داشته که این امر به سهم خود زیرساخت‌های ونیز را با تهدید جدی مواجه کرده است. حتی حدود دو سال پیش، دولت ایتالیا به دنبال خطرات ناشی از عبور و مرور کشتی‌های مسافربری در آب‌های ونیز، تردد آن‌ها را در مرکز شهر ممنوع کرد. در ماه آگوست نیز یونسکو ونیز را در لیست مکان‌های میراث جهانی در معرض خطر قرار داد و علت این امر را سهل‌انگاری‌های مدیران برای حفظ شهر معرفی کرد.

منشأ ظهور ایده پرداخت مالیات ورود روزانه در ونیز

ایده پرداخت مالیات ورود روزانه به ونیز برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ توسط دولت ایتالیا مطرح و هدف از آن تشویق مسافران به ارزیابی اهداف سفر خود معرفی شد. شیوع بیماری کووید -۱۹ اجرای این طرح را به تعویق انداخت، با این حال افزایش تهدیدهای ناشی از ازدحام مسافران بر زیرساخت‌ها و سایر چالش‌های نام‌برده دیگر مدیران را به مطرح کردن دوباره این استراتژی و اجرای آن از بهار سال ۲۰۲۴ سوق داد.

کد خبر 692002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.