بارش برف و باران تا چه زمانی در کشور ادامه دارد؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه، همدان، زنجان، قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز پنجشنبه افزون بر مناطق ذکر شده، سامانه بارشی در بخش‌هایی از شمال شرق، مرکز و غرب کشور فعالیت خواهد داشت و بیشینه بارش در این روز برای استان‌های ساحلی دریای خزر خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز جمعه در ارتفاعات و دامنه‌های البرز، در استان‌های گیلان، مازندران، سمنان، تهران، البرز، قزوین و زنجان، بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و بخش‌هایی از مرکز کشور ابرناکی و بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روزهای شنبه و یکشنبه نیز در سواحل دریای خزر و شرق کشور، بارش پراکنده دور از انتظار نیست و روز چهارشنبه در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و روز پنجشنبه افزون بر این نواحی به تدریج در مرکز شمال شرق و شرق و جمعه در شرق و جنوب شرق کشور، افزایش سرعت باد و در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد.

ضیائیان گفت: طی روزهای پنجشنبه و جمعه نیز در نیمه شمالی کشور کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود و طی سه روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با بیشینه ۳۲ و کمینه ۱۳ است و در روز پنجشنبه، بیستم مهرماه نیز کمی ابری، گاهی افزایش ابر، وزش باد شدید و احتمال گردوخاک با بیشینه ۳۱ و کمینه ۱۲ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 694938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.