افزایش میزان استفاده مردم ایرلند از وسایل نقلیه عمومی

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بیش از نیمی از مردم ایرلند تمایل دارند با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی جابه‌جا شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج بررسی‌های انجام شده توسط وزارت حمل‌ونقل در ایرلند نشان می‌دهد که ۷۷ درصد مردم ایرلند موافق هستند که پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی به بهبود شرایط محیط زیست کمک می‌کند و ۶۰ درصد افراد نیز مایل هستند از این روش‌ها برای جابه‌جا شدن استفاده کنند؛ به نظر می‌رسد که ۷۳ درصد از رانندگان و مسافران خودرو، برای سفرهای کوتاه کمتر از دو کیلومتر، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و وسایل حمل‌ونقل عمومی را انتخاب می‌کنند.

دولت ایرلند با سرمایه‌گذاری در بخش حمل‌ونقل عمومی مردم را تشویق کرده است که نحوه جابه‌جا شدن خود را تغییر دهند و به کاهش انتشار کربن کمک کنند؛ دولت ایرلند در سال جاری میلادی ۱.۹ میلیارد یورو در زمینه سفر سبز و تمیز مانند حمل‌ونقل عمومی، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری سرمایه‌گذاری می‌کند، روزانه یک میلیون یورو برای زیرساخت‌های پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری با هدف ایجاد مسیرهای ایمن و ارتباطات پایدار در شهرها و روستاها در سراسر ایرلند هزینه می‌شود.

بر اساس مطالعات انجام شده، تعداد قابل‌توجهی از والدین اعلام کرده‌اند که میزان پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی در میان فرزندانشان در شش ماه آینده بیشتر خواهد شد؛ افزایش اعتماد به بهبود وسایل حمل‌ونقل عمومی باعث می‌شود رانندگان خودرو و مسافران میزان استفاده از خودروی شخصی را کاهش دهند.

تحقیقات بیشتر نیز نشان می‌دهد که جایگزین کردن پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی به جای استفاده از خودروی شخصی، میزان انتشار کربن و ازدحام در جاده‌های ایرلند را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

برای نمونه، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا اسکوترسواری در یک مسیر چهار کیلومتری، به جای استفاده از خودروی شخصی، می‌تواند سالیانه مانع انتشار ۲۰۰ کیلوگرم کربن‌دی‌اکسید در هوا شود، با دوچرخه‌سواری کردن در همه سفرهای کمتر از چهار کیلومتر به جای رانندگی، میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای تا ۹ درصد کاهش پیدا می‌کند.

جدیدترین ارقام حمل‌ونقل عمومی نشان می‌دهد که پس از پایان همه‌گیری، تعداد مسافران در ایرلند با سرعتی بسیار سریع‌تر از کشورهای اروپایی بهبود یافته است.

کد خبر 694750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.