۸ نکته مهم برای سوارکاری که باید بدانید!!!

امروزه سوارکاری در زمره ورزش‌های مهیج است که در کنار هیجان بالا، آرامش خاصی به همراه دارد و به دور از هیاهوی شهر، شما را برای چندین ساعت در طبیعت غرق می‌کند اما در کنار تمامی مزیت‌های این ورزش، باید نکات بسیار مهم و ریزی را رعایت کرد تا بدون کوچک‌ترین مشکلی لحظات سوار بر اسب را با لذت سپری کرد.

در ادامه مطلب قصد داریم ۸ نکته مهم برای سوارکاری را ذکر کنیم تا بتوانید با اسب خود ارتباط سالمی برقرار نمایید و همچنین از سوارکاری خود بیشترین لذت را ببرید. رعایت نکاتی که در ادامه مطرح می‌کنیم، به تدریج شما را تبدیل به یک متخصص در زمینه اسب سواری می‌کند.

  1. استفاده از لوازم سوارکاری مناسب

۸ نکته مهم برای سوارکاری که باید بدانید!!!

فارغ از اینکه اسب سواری خود را در باشگاه انجام می‌دهید یا در دل طبیعت، تهیه و خرید لوازم سوارکاری مناسب از مهم‌ترین اقداماتی است که حتی پیش از سوار شدن برروی اسب باید آن را پیگیری نمایید. به طور قطع هیچوقت با کت شلوار مجلسی و کفش‌های نامناسب سوار بر اسب نخواهید شد؛ بنابراین لوازم سوارکاری اولین نکته برای تحقق هدف می‌باشد.

لوازم سوارکاری مهمی که پیش از شروع سوارکاری باید آنها را تهیه کنید شامل: کلاه ایمنی، دستکش، چکمه، پیراهن و شلوار هستند.

  1. برقراری ارتباط با اسب

شما به عنوان یک سوارکار باید به خاطر داشته باشید که اسب شما یک موجود زنده بوده و وسیله نقلیه نیست که هرطور بخواهید آن را به کنترل خود درآورید؛ بنابراین سعی کنید با اسب تان ارتباط خوب و نزدیکی برقرار نمایید. برای شروع این کار می‌توانید به سراغ اسب بروید و با کف دست، سر این حیوان را نوازش کنید و اجازه دهید این حیوان با بینی خود پشت دست شما را لمس کرده و بو کند. این حرکت برای اسب‌ها حکم دست دادن و سلام را خواهد داشت، به طوری که گویا از او اجازه می‌گیرید تا سوارش شوید.

  1. مطمئن سوار اسب شوید.

اسب حیوانی است که به راحتی می‌تواند متوجه احساسات شما شود و اگر مضطرب و عصبی باشید، این احساس را به این حیوان منتقل خواهید کرد؛ بنابراین سعی کنید احساسات خود را کنترل نمایید تا اسبتان نیز برای شما بهترین باشد. همچنین اسب‌ها برای سوار شدن از سمت چپ آموزش دیده‌اند. برای این کار پای چپ خود را روی رکاب قرار دهید و با کمک دستان، بدن خود را بالا کشیده و پای راست را بلند کنید و خیلی نرم بر روی زین بنشینید.

  1. خم شدن ممنوع!!! صاف برروی اسب بنشینید.

برخلاف تصور بسیاری از افراد که خم شدن برروی اسب می‌تواند شما را حرفه‌ای نشان دهد، باید بگوییم صاف نشستن شما برروی اسب و ریلکس بودنتان حتی این حیوان را نیز آرام می‌کند. زمانی که نوع نشستن خود را برروی اسب تنظیم کنید، علاوه بر تعادل، اسب شما نیز احساس سنگینی نخواهد کرد و لحظات بهتری را برایتان رقم می‌زند.

  1. افسار را با ملایمت بگیرید.

۸ نکته مهم برای سوارکاری که باید بدانید!!!

تفاوتی نمی‌کند که سبک سوارکاری شما چگونه است و افسار را با یک دست می‌گیرید یا با هر دو دست خود اما در هر حالت بازوهای خود را شل کنید و افسار را محکم نکشید؛ چراکه خلاف این کار می‌تواند به اسب شما آسیب وارد کند. برای حرکت دادن اسب به هر سمتی، افسار را در جهت مورد نظر به آرامی بکشید تا اسب تغییر جهت دهد.

  1. نگاهتان را به مسیر حرکت بسپارید.

فرض کنید که راننده یک خودرو هستید، در حین رانندگی نگاه خود را به کجا می‌سپارید؟ آیا دائماً به کاپوت ماشین خیره می‌شوید و مسیر را فراموش می‌کنید؟ قطعاً پاسخ شما به این سوال خیر است. همانطور که هنگام رانندگی حواستان به جاده و مسیر است، در اسب سواری هم باید اینگونه باشد. پیشنهاد می‌کنیم به جای خیره شدن به اسبتان، روی مسیرتان تمرکز کنید و نگاهتان به سمت جلو باشد.

  1. با اسب خود هماهنگ باشید.

با اسب خود مانند رهبر رفتار کنید نه یک دیکتاتور اما منظور از رهبر چیست؟ زمانی که بر اسب خود سوار هستید سعی کنید حرکات اسب را احساس کنید و خود را با ریتم حرکت اسب یکی بدانید. در مقابل اسبتان مقاومت نکنید؛ چراکه با این کار در اسب تنش ایجاد می‌کنید و ممکن است باعث بروز ناراحتی در اسب شوید.

  1. آرام یورتمه بروید و به مرور سرعت را بیشتر کنید.

اگر تازه سوارکاری را شروع کردید ممکن در اوایل راه احساس ناامنی و عدم تعادل داشته باشید و در هماهنگی و ارتباط با اسبتان دچار مشکل شوید. در ابتدا باید سعی کنید به آرامی یورتمه بروید و سپس به مرور زمان سرعت خود را افزایش دهید.

لازم به ذکر است که تنها تمرین و تکرار می‌تواند در این راه موثر باشد اما هیچگاه برای اسب سواری سریع عجله نکنید و صبر و حوصله را در راس امور خود قرار دهید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم نکات بسیار مهمی را که پیش از سوار شدن بر اسب را باید بدانید ذکر کنیم. فراموش نکنید که سوارکاری یک ورزش است و همانطور که رشته‌های دیگر نیاز به صبر و تمرین دارند، اسب سواری نیز از این قضیه مستثنی نیست و نیازمند اراده قوی، حوصله، تلاش و پشتکار است.

کد خبر 694678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.