شدت بارندگی در اردبیل و سواحل دریای خزر / بارش خفیف در اصفهان، قم و مرکزی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طی دو روز آینده، بارندگی در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز و مناطقی از غرب و مرکز کشور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بارش در استان اردبیل و سواحل دریای خزر به خصوص در استان گیلان شدت خواهد داشت و برای ارتفاعات و مناطق سردسیر البرز مرکزی و اردبیل، بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز پنجشنبه از مقدار بارش در شمال غرب کاسته خواهد شد، اما در سایر مناطق مذکور و مناطقی از غرب کشور بارندگی ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین شدت بارش در روز ذکر شده در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در شمال استان‌های قزوین، تهران، سمنان و در جنوب کردستان و کرمانشاه خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز جمعه در بخش‌هایی از ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی واقع در استان‌های گیلان، مازندران، زنجان، سمنان، تهران، البرز و قزوین، رگبار پراکنده و در استان‌های اصفهان، قم و مرکزی بارش خفیف دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: روز شنبه در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق کشور، بارش پراکنده رخ خواهد داد و طی دو روز آینده در غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال شرق و شرق کشور، افزایش وزش باد و احتمال خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست؛ همچنین روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا کمی ابری، گاهی ورزش باد با بیشینه ۳۱ و کمینه ۱۴ است و در روز چهارشنبه، نوزدهم مهرماه نیز کمی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۳۱ و کمینه ۱۴ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 694580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.