امید، حلقه اتصال سکانس‌های «کاپیتان» است

تهیه کننده فیلم سینمایی کاپیتان با بیان اینکه امید، موضوع فیلم سینمایی «کاپیتان» است، گفت: این فیلم درمورد کودکان مبتلا به سرطان ساخته شده تا فضای سخت زندگی این قشر را که با امید درآمیخته شده به نمایش بگذارد.

سید صابر امامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امید، موضوع فیلم سینمایی «کاپیتان» است، این فیلم در مورد کودکان مبتلا به سرطان ساخته شده تا فضای سخت زندگی این قشر را که با امید درآمیخته شده را به نمایش بگذارد.

وی با بیان اینکه مخاطبان این فیلم بزرگسالان، کودکان و نوجوانان هستند، افزود: فیلم سینمایی کاپیتان به مخاطب کودک و نوجوان انگیزه و امید به زندگی را القا می‌کند، همچنین در لایه‌های پنهان به مخاطب بزرگسال پیام‌هایی از جمله فرزندآوری را تاکید کردیم، چراکه امروزه خانواده‌های کوچک با مشکلات بیشتری روبرو هستند و این موضوع در داستان اصلی فیلم بیان شده است.

تهیه کننده فیلم سینمایی کاپیتان تصریح کرد: عیسی بازیگر نقش اول فیلم، یک قهرمان جدید است چراکه به دنبال برآورده کردن آرزو همه افراد و بلندپروازی‌های خودش است از این رو نقش و جایگاه این فیلم را در حد قهرمان می‌پنداشتیم و اسم فیلم را کاپیتان انتخاب کردیم.

وی گفت: فیلم سینمایی کاپیتان اولین بار در جشنواره فیلم فجر برای بزرگسالان اکران شد اما از آنجایی که مخاطب کودک و نوجوان نیز مورد هدف بودند این فیلم را به جشنواره فیلم کودک و نوجوان آوردیم تا از نظرات این قشر بهره‌مند شویم.

امامی در نشست با خبرنگاران نوجوان نیز افزود: برای انتخاب بازیگران این فیلم یک ماه به مدارس، آموزشگاه‌ها و سایر مراکزی از این قبیل مراجعه کردیم، در طی ضبط این پروژه بازیگران کودک با تمام توان پای کار بودند و فرآیند فیلمبرداری به خوبی انجام شد.

وی اظهار کرد: تولید فیلم برای قشر کودک و نوجوان ظرافت خاصی را در بر دارد از این رو معتقد هستم یکی از دلایلی که کارگردان‌ها به سراغ سینما کودک و نوجوان برای ساخت فیلم نمی‌آیند همین نکته است.

تهیه کننده فیلم سینمایی کاپیتان با اشاره به اینکه بازیگر نقش عیسی خاله خود را بخاطر بیماری سرطان از دست داده بود، تصریح کرد: این تجربه شخصی به بازیگر نقش اول فیلم کمک شایانی کرد؛ اما سعی کردین در قصه فیلم کاپیتان از حدود بیماری سرطان خارج شویم و بخش‌هایی را راحت‌تر به نمایش بگذاریم تا چیزی که در قلب کودکان است را به مخاطبان نشان دهیم.

وی گفت: اگر می‌خواهیم پیام امید جاری شود باید در دل اتفاق سخت آن را به نمایش بگذاریم از این رو سعی کردیم در دل نا امیدی، امید را ایجاد کنیم تا در پایان فیلم سینمایی کاپیتان مخاطب احساس غم نداشته باشد.

کد خبر 694440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.