روز جهانی پست + بهترین ارائه‌دهنده خدمات پستی در جهان

روز جهانی پست هر سال ۹ اکتبر در سراسر جهان برگزار می‌شود. شعار این روز در سال ۲۰۲۳ «با هم برای اعتماد: همکاری برای آینده‌ای امن و متصل» تعیین و سوئیس بهترین ارائه‌دهنده خدمات پستی برای ششمین سال متوالی مشخص شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، روز جهانی پست سالگرد تأسیس اتحادیه جهانی پست است. خدمات پستی به تغییر نحوه ارتباط افراد با یکدیگر به روش‌های مختلف کمک کرده است، با این حال قبل از دوران اینترنت مردم به دلیل سیاست‌های بین‌المللی در مورد پست، برای دریافت نامه‌ها و بسته‌های ارسالی خود توسط دیگران بسیار مشکل داشتند.

روز جهانی پست به این ترتیب ایجاد شد تا یادآوری برای مردم باشد که چگونه وقتی کشورهای سراسر جهان سرانجام به توافقی رسیدند که همه‌چیز را در مورد نحوه پردازش نامه‌ها تغییر می‌دهد، خدمات پستی برای همه آسان‌تر شد و چگونه دفاتر پستی در سراسر جهان به ارتباطات جهانی بیشتر کمک و همه را بیشتر با یکدیگر مرتبط کردند.

اتحادیه جهانی پست به‌دنبال یک کنفرانس بین‌المللی در سال ۱۸۷۴ آغاز به کار کرد که به میزبانی دولت سوئیس برگزار شد تا مقررات پستی متفاوت را به‌منظور تبادل آزادانه نامه‌ها با یکدیگر متحد کند. این اتحادیه به ایجاد نرخ ثابت جهانی کمک کرد که با آن نامه‌ها و بسته‌ها می‌تواند به هر نقطه از جهان ارسال شود، همچنین به حامل‌های پستی کمک کرد تا حقوق خود را در چندین کشور در طول سفر حفظ کنند. در واقع از آنجا که هر کشوری خدمات پستی مخصوص به خود را دارد، اتحادیه جهانی پست با حذف موانع بین‌المللی که پیش از آن محدودیت‌هایی را به‌همراه داشت، به پیشرفت خدمات پستی کمک کرد.

فعالان در اتحادیه جهانی پست، در راستای ابتکار عمل خود تلاش می‌کنند تا با بحث در مواردی همچون پایداری اقتصادی و حفاظت از محیط‌زیست، پست را به تجربه بهتری برای همه تبدیل کنند.

دانستنی‌های پستی

اولین سیستم پستی سازمان‌یافته جهان در ایران باستان به دستور کوروش آغاز شد.

قدیمی‌ترین نمونه پست رسمی مربوط به قرن سوم قبل از میلاد در مصر است.

سر رولند هیل انگلیسی اولین تمبر پستی جهان را معرفی کرد.

روز جهانی پست ۲۰۲۳

گرامیداشت روز جهانی پست، نهم اکتبر برگزار می‌شود و هر سال در ۱۹۲ کشور عضو اتحادیه جهانی پست به گرامیداشت اهمیت پست جهانی و کمک‌های این اتحادیه به جامعه و اقتصاد جهانی می‌پردازد که برای ایجاد و حفظ یک سیستم جریان آزاد پست بین‌المللی بدون توجه به خطوط مرزی کشورها ایجاد شده است. این اتحادیه با همه‌چیز از نامه‌های شخصی و اسناد طبقه‌بندی‌شده گرفته تا تجارت الکترونیک و بسته‌های خرید آنلاین سروکار دارد.

شعار روز جهانی پست ۲۰۲۳ «با هم برای اعتماد: همکاری برای آینده‌ای امن و متصل» است. موضوع امسال دولت‌ها و خدمات پستی آن‌ها را ترغیب می‌کند که از توسعه یک قلمروی پستی دیجیتالی حمایت کنند که مکمل شبکه فیزیکی گسترده توسعه‌یافته طی قرن‌ها باشد، همچنین از همه جهانیان دعوت می‌کند تا به‌منظور حصول اطمینان از این‌که مردم همه‌جا برای دسترسی به اقتصاد دیجیتال به اداره پست محلی خود وابسته نیستند، با اتحادیه جهانی پست همکاری کنند.

ارائه‌دهنده بهترین خدمات پستی جهان

اتحادیه جهانی پست هر سال سازمان‌های پستی ۱۷۲ کشور را در سراسر جهان بر اساس معیارهای کیفی مختلف و عملکرد آن‌ها از نظر قابلیت اطمینان، دسترسی، ارتباط و انعطاف‌پذیری به دقت مورد ارزیابی قرار می‌دهد و مجموعه‌ای از رتبه‌بندی‌ها را تهیه می‌کند. این اتحادیه امسال روش‌ها و معیارهای اندازه‌گیری جدیدی را تعریف کرد، اما نتیجه یکسان بود و پست سوئیس با کسب بیشترین امتیازات بار دیگر و در اصل برای ششمین سال متوالی در صدر رده‌بندی جهانی قرار گرفت.

به این ترتیب در رتبه‌بندی جهانی بهترین خدمات پستی، پست سوئیس در مقایسه با سایر کشورها از نظر توسعه به‌ویژه به‌دلیل کیفیت بالای خدمات، تنوع آن و نقش حیاتی که برای کشورش ایفا می‌کند، عملکرد عالی را نشان داد. آلمان و اتریش دو کشور آلمانی‌زبان دیگر هستند که در این لیست قرار دارند.

روز جهانی پست + ارائه‌دهنده بهترین خدمات پستی در جهان

کد خبر 694273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.