توسعه زنجیره‌های ارزش در استان یزد سبب ایجاد مشاغل تخصصی می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد گفت: یکی از راهکارهای اساسی برای ارتقای ارزش افزوده پیاده‌سازی و توسعه زنجیره‌های ارزش در سطح استان است، از موهبات این امر ایجاد مشاغل تخصصی است که از نیازهای مهم حوزه بازار کار استان نیز به شمار می‌آید.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد، مجید دهقانی‌زاده امروز - یکشنبه پانزدهم مهر ماه- در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد با ببان اینکه تمرکز بر اولویت‌ها و توجه خاص به اسناد بالادستی از ویژگی‌های برجسته دولت سیزدهم است، اظهار کرد: شناسایی و تکمیل زنجیره‌های ارزش در سطح کشور با هماهنگی میان سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور در حال پیگیری است.

وی افزود: این موضوع به صورت ویژه در چارچوب سند تحولی یزدِ نوین و سند آمایش سرزمین مورد توجه تیم مدیریتی استان قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد ادامه داد: طرح توسعه زنجیره‌های ارزش به عنوان یکی از مسائل اساسی کشور است که پیاده‌سازی آن ارزش افزوده قابل ملاحظه‌ای در بخش‌های مختلف به همراه خواهد داشت.

دهقانی‌زاده اضافه کرد: استان یزد پنج محور گردشگری و صنایع دستی، نساجی و پوشاک، صنایع معدنی و فلزی، لجستیک تجاری و حمل و نقل و کانی‌های غیر فلزی را مورد مطالعه عمیق قرار داده است.

وی تصریح کرد: دو محور گردشگری و صنایع دستی و نساجی و پوشاک به عنوان حوزه‌های اولویت‌دار استان در طرح توسعه زنجیره‌های ارزش شناسایی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با بیان اینکه تمرکز بر این دو محور و تکمیل حلقه‌های مفقوده آن می‌تواند ارزش افزوده چند برابری در استان پیاده‌سازی کند، اضافه کرد: این اتفاق می‌تواند خیر و برکات زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله ایجاد مشاغل تخصصی برای استان داشته باشد که از نیازهای مهم حوزه بازار کار استان نیز بشمار می‌آید.

دهقانی‌زاده با اشاره به جهت گیری‌های کلان بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، گفت: این بخشنامه مبتنی بر کلیات برنامه هفتم توسعه کشور طراحی شده و می‌تواند برای استان حائز اهمیت باشد.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی مجموعه طرح و پروژه‌های استانی که در قانون بودجه و در قالب جداول ۱۹ و ۲۰ این قانون است را از طریق دستگاه ذیربط ملی به سرانجام برسانند تا استان یزد بتواند از اعتبارات ملی مناسبی برخوردار شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد تأکید کرد: پروژه‌های کوچک و بزرگ زیادی در استان نیمه تمام مانده است که باید با این اقدام به سرانجام برسد.

دهقانی‌زاده از تخصیص ۱۴۸ میلیارد تومان اعتبار از محل بهره مالکانه معادن و جبران یک درصد خسارت معادن به استان خبر داد و اظهار کرد: این اعتبار برای تکمیل پروژه‌های بهداشتی درمانی، تعمیر و تجهیز مدارس، پروژه‌های حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و راه‌ها هزینه خواهد شد.

کد خبر 694086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.