افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور / پیش‌بینی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید از سه‌شنبه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از امروز تا روز دوشنبه، جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم است و دمای هوا در نوار شمالی کشور به ویژه با توجه به وزش باد گرم در استان‌های ساحلی خزر، به طور نسبی افزایش می‌یابد.

وی افزود: از بعدازظهر روز دوشنبه، به تدریج ابرناکی، بارش باران و وزش باد در گیلان، غرب مازندران و اردبیل آغاز می‌شود و روز سه‌شنبه در شمال غرب، غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز، ابرناکی، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و در بعضی نقاط، خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی وضع هوا تصریح کرد: وضعیت مذکور روز چهارشنبه در شمال استان‌های آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در مناطقی از اردبیل، سواحل دریای خزر، شمال شرق ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه در بعضی نقاط مرکز بارش پراکنده رخ خواهد داد و شدت بارش طی روز سه‌شنبه در گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و روز چهارشنبه در غرب سواحل دریای خزر و شمال شرق است.

ضیائیان گفت: وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک همراه با کاهش کیفیت هوا امروز در بعضی مناطق نوار شرقی کشور دور از انتظار نیست و روز سه‌شنبه کاهش دما در نوار شمالی کشور به ویژه دریای خزر محسوس خواهد بود؛ همچنین دریای خزر از بعدازظهر روز سه‌شنبه تا پنجشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد ملایم با بیشینه ۳۲ و کمینه ۱۲ است و در روز یکشنبه، شانزدهم مهرماه نیز صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد ملایم با بیشینه ۳۴ و کمینه ۱۲ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 693907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.