فرانسه میزبان مسیرهای اتوبوس‌رانی ۱۰۰ درصد انرژی پاک

آنتیب در فرانسه به‌زودی میزبان مسیرهای اتوبوس‌رانی صددرصد پاک خواهد بود. این اقدام با هدف کاهش انتشار کربن در منطقه اجرا خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آنتیب از شهرهای ساحلی پرتردد فرانسوی به‌شمار می‌رود که همه ساله بیش از ۱۲ میلیون نفر در معابر آن در حال عبور و مرور هستند. مدیران آنتیب با هدف کاهش انتشار کربن و کمک به تحقق اهداف صفر تولید گازهای گلخانه‌ای اجرای طرح مسیرهای اتوبوس‌رانی انرژی پاک را در سراسر معابر قلمرو آغاز کرده و مدعی شده‌اند به‌زودی تمام اتوبوس‌هایی که در این خیابان‌ها تردد خواهند کرد از نوع الکتریکی خواهند بود. آنتیب اولین شهر فرانسوی میزبان خیابان‌های صددرصد پاک خواهد بود و به عنوان الگویی برای توسعه مسیرهای مشابه در کشور و جهان عمل خواهد کرد.

توسعه مسیرهای اتوبوس‌رانی صد درصد پاک

آنتیب میزبان یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های حمل‌ونقل غیرشهری فرانسه است که کاهش انتشار کربن ناشی از تردد در آن می‌تواند نقش مهمی در تحقق اهداف پایدار کل کشور ایفا کند. طرح توسعه مسیرهای صددرصد پاک آنتیب به عنوان بخشی از مراحل تکمیل فرایند خود انتقال انرژی را نیز در بر خواهد گرفت که اجرای این مرحله به‌تازگی آغاز شده و قرار است به دنبال آن ۱۲۳ اتوبوس شهری با خودروهای الکتریکی جایگزین شود. در حال حاضر ۱۰۷ مورد از اتوبوس‌های الکتریکی در مسیرهای شهر فعالیت خود را آغاز کرده و قرار است تا پایان سال ۲۰۲۴ تعداد ۱۶ اتوبوس برقی دوطبقه نیز به آن‌ها افزوده شود.

مدیران آنتیب ادعا کرده‌اند که طرح صددرصدسازی انرژی پاک در مسیرهای شهر از طریق جایگزینی کامل اتوبوس‌های شهری با خودروهای الکتریکی محقق خواهد شد، ضمن این‌که تمرکز بر خرید وسایل نقلیه باکیفیت گرایش شهروندان را به عبور و مرور از این مسیرها سوق خواهد داد که این امر به سهم خود می‌تواند در کاهش انتشار کربن در منطقه نقش مهمی ایفا کند. اتوبوس‌های جدید قابلیت اتصال به اینترنت پرسرعت رایگان را برای مسافران فراهم می‌آورد و نصب یک نرم‌افزار را روی گوشی‌های تلفن همراه آن‌ها ممکن می‌کند که از قابلیت هدایت کاربران در مسیرهای درست برخوردار است.

عملیات نهایی توسعه مسیرهای صددرصد پاک در آنتیب تا هشت سال آینده ادامه خواهد داشت که هزینه لازم برای تکمیل آن بیش از ۲۸۱ میلیون یورو ارزیابی شده است.

فرانسه، میزبان مسیرهای اتوبوس‌رانی ۱۰۰ درصد انرژی پاک

کد خبر 693515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.