برگزاری اولین جشنواره منطقه‌ای گردو در بانه

اولین جشنواره منطقه‌ای گردو امروز با حضور جمعی از مسئولان، استان‌های غرب کشور و با استقبال پرشور مردم در روستای شوی از توابع شهرستان بانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اولین جشنواره منطقه‌ای گردو امروز _پنجشنبه سیزدهم مهرماه_ با حضور استان‌های غربی کشور و حضور پرشور مردم و مسئولان در روستای شوی شهرستان بانه برگزار شد.

پیمان اسکندری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در این مراسم با بیان اینکه جشنواره‌ها عاملی برای معرفی و برندسازی محصولات کشاورزی است، اظهار کرد: جشنواره منطقه‌ای گردو به منظور ارائه روش‌های علمی و نوین کاشت و پیوند گردو، معرفی ارقام برتر، تولید محصول سالم و توسعه بازارهای صادراتی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بانه بیش از یک هزار و ۵۰۰ هکتار باغ گردو دارد، افزود: دبیرخانه جشنواره گردو در شهرستان بانه استان کردستان ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اعلام اینکه میز گردو نیز در اتاق بازرگانی و صنایع کردستان ایجاد خواهد شد، گفت: جشنواره منطقه‌ای گردو با حضور استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، مرکزی، همدان، زنجان، آذربایجان غربی و کردستان برگزار شده است.

برگزاری اولین جشنواره منطقه‌ای گردو در بانه

به گزارش ایمنا، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، ارائه غذاهای محلی و محصولات ارگانیک، پخش موسیقی زنده، اجرای برنامه‌های فرهنگی و قدردانی از کشاورزان نمونه منطقه از برنامه‌های جنبی این جشنواره بود.

این رویداد فرهنگی به همت مدیریت جهاد کشاورزی بانه و با همکاری فرمانداری و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه برگزار شد.

کد خبر 693277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.