۶۸ پروژه نیمه‌تمام ورزشی در استان یزد وجود دارد

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با بیان اینکه ۶۸ پروژه نیمه‌تمام ورزشی در استان یزد وجود دارد، گفت: پروژه ورزشگاه بزرگ یزد با اعتبار سه هزار میلیارد تومان از محل فروش املاک مازاد اداره کل ورزش و جوانان استان یزد تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهیر حاجی حسینی امروز - دوشنبه دهم مهرماه- در جمع خبرنگاران استان یزد اظهار کرد: این مجموعه با قشری از جامعه سروکار دارد که تحت تأثیر هزاران آسیب و دغدغه است.

وی افزود: ورزش و جوانان به عنوان تنها دستگاهی است که با جوانان ارتباط دارد و باید به طور جدی ایفای نقش کند زیرا در حال حاضر این نسل ارزشی تنها نقطه اشتراک برای ورود به یک رویداد و برنامه ورزشی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد تصریح کرد: با توجه به حساسیت کار، به اندازه زیادی درگیر کارهای اجرایی هستیم و فرصت برای برنامه‌های بلند مدت و علمی نداریم.

حاجی‌حسینی اضافه کرد: با توجه به سیاست دولت، هدفمان اتمام پروژه‌های نیمه تمام است و برنامه‌ای برای احداث زیرساخت‌های جدید نخواهیم داشت، البته بهسازی را در مجموعه‌های ورزشی استان دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۶۸ پروژه نیمه تمام در استان یزد داریم، ادامه داد: اتمام پنج پروژه ورزشی تا پایان امسال در دستور قرار دارد، بهسازی اماکن ورزشی اولویت بعدی است، از مجموع ۱۷ میلیارد تومان بودجه ورزشی بخش عمده آن به ورزشگاه شهید نصیری اختصاص یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اضافه کرد: با توجه به استفاده برخی از شرکت‌ها از مجموعه‌های ورزشی استان یزد با همکاری باشگاه ورزشی چادرملو تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد تا در بخش بهسازی، چمن ورزشگاه را اجرا کنند.

حاجی‌حسینی تاکید کرد: برای تکمیل پیست دوچرخه سواری و مجموعه ورزشی یزد اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان نیاز است، که در دوم سفر ریاست جمهور برای تکمیل پیست دوچرخه سواری اعتبار تخصیص دادند، اما این رقم برای اتمام پیست کافی نیست.

وی گفت: رقم قبلی پروژه ۸۷ میلیارد تومان بود که با پیگیری صورت گرفته این اعتبارات در پروژه‌های نیمه تمام سطح استان هزینه خواهد شد، و مجموعه ورزشگاه بزرگ یزد از محل فروش املاک مازاد ورزش و جوانان براساس مصوبه کمیته مولدسازی تأمین و مراحل اجرایی آن نیز طراحی شد تا این ورزشگاه به سرانجام برسد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان افزود: برآورد کلی از فروش املاک مازاد اداره کل ورزش و جوانان شش هزار میلیارد تومان است که بخشی از آن اختصاص می‌یابد و از طریق تغییر کاربری امکان استفاده از آن‌ها وجود دارد.

حاجی‌حسینی با اشاره به اینکه صندوق توسعه ورزش استان به بن‌بست نرسیده است، اظهار کرد: در نظر داریم تا صندوقی با حساب مالی مشخص ایجاد و توسط صنایع خرد و کوچک شارژ شود تا در راستای توسعه ورزش هزینه شود، اما با موانع قانونی برای ایجاد حساب مالی روبه‌رو بود، و امکان اخذ مجوز وجود نداشت و مقرر شد در قالب دیگری با حساب سایر منابع اداره کل ورزش و جوانان دنبال شود تا زمینه برای بهره‌مندی صنایع از تخفیف مالیاتی نیز فراهم باشد.

وی با اشاره به سند تحول یزد نوین، خاطرنشان کرد: برنامه میزبانی ۱۱ رویداد بین‌المللی دیده شده است بنابراین برنامه‌ریزی مکتوب و مشخص در معرض دید قرار دارد که مطابق آن حرکت می‌کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ادامه داد: تکمیل ورزشگاه‌های بزرگ، ایجاد ورزشگاه فرهنگی ورزشی چادرملو، برنامه‌ریزی برای میزبانی مسابقات بین‌المللی والیبال را خواهیم داشت.

حاجی‌حسینی با اشاره به اینکه ۱۱۰ سمن و ۵۵ هیئت ورزشی داریم، گفت: توقعات زیادی در این حوزه از سوی مردم وجود دارد، اما تاکنون اقدامات زیادی در حوزه جوانان انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ستاد ساماندهی امور جوانان استان یزد رتبه نخست کشوری را کسب کرد، افزود: سال گذشته ۱۲ نشست ساماندهی حوزه جوانان با حضور استاندار برگزار شد که نشان می‌دهد نگاه حاشیه‌ای به این بخش وجود ندارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد تصریح کرد: استان یزد در بخش تخصیص تسهیلات ازدواج و پرداخت تسهیلات ازدواج رتبه اول کشور را دارد، معاونت جوانان استان در زمینه برگزاری برنامه هفته ازدواج و هفته جوان رتبه نخست کشوری را کسب کرده است، و همچنین کارگاه‌های مختلف پیش از ازدواج، ایجاد مراکز همسریابی، نمایشگاه ازدواج، برپایی جشن‌های ازدواج آسان را در تمام شهرستان‌ها دنبال می‌کند.

کد خبر 692538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.