اردوهای راهیان پیشرفت دانش‌آموزی اصفهان آغاز شد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اردوهای راهیان پیشرفت دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی جدید با بازدید دانش‌آموزان دبیرستان‌های دولتی از مجموعه بهیار صنعت اصفهان، امروز دهم مهرماه آغاز شد.

مهدی نم‌نبات در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آغاز اردوهای راهیان پیشرفت دانش‌آموزی اصفهان، اظهار کرد: پس از طرح موضوع اجرای اردوهای راهیان پیشرفت توسط ریاست محترم جمهور در سال گذشته، اجرای این طرح در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار گرفت.

وی افزود: مقرر شده است که به یاد ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز، بستر بازدید ۳۶ هزار دانش‌آموز از پیشرفت‌های مختلف کشور در زمینه‌های نظامی و صنعتی فراهم شود که به همت همکاران فرهنگی در سراسر استان، در سال گذشته از این هدف فراتر رفتیم و بیش از ۴۱ هزار دانش‌آموز در این اردوها شرکت کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری، اجرای این طرح را از نخستین روزها شروع کرده‌ایم که قبل از آغاز مهرماه، مدارس غیردولتی و استعدادهای درخشان از مراکز دفاعی و هسته‌ای مستقر در شهرستان کاشان بازدید داشتند.

وی ادامه داد: بازدید دانش‌آموزان دبیرستان‌های دولتی از مجموعه بهیار صنعت اصفهان در ادامه همین فرایند، برنامه‌ریزی شده است که اردوی نخستین گروه در روز دهم مهرماه برگزار شد.

نم‌نبات گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که در سال تحصیلی جاری، در مقایسه با سال گذشته، تعداد بیشتری از دانش‌آموزان بتوانند در این اردوها حضور یابند و با دستاوردهای مختلف ایران اسلامی آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: مراکز مختلف صنعتی، دفاعی و هسته‌ای استان از جمله مراکزی است که در این اردوها مورد بازدید دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت تا ضمن آشناسازی آینده‌سازان با پیشرفت‌های مختلف کشور، زمینه را برای تقویت روحیه خودباوری و هویت ملی آنها فراهم کند.

کد خبر 692418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.