قابل توجه بودن بارندگی‌ها در گلستان / منتظر کاهش نسبی دما در مناطقی از کشور باشید

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با گذر امواج کم دامنه تراز میانی جو، روز دوشنبه در بعضی مناطق شمال غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی در غرب کشور، دامنه‌های البرز واقع در استان‌های قزوین و البرز، ابرناکی، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

وی افزود: روز سه‌شنبه در نیمه شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، مناطقی از اردبیل، غرب گیلان و ارتفاعات کرمانشاه و کردستان، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، تصریح کرد: روز چهارشنبه افزون بر اینکه در بعضی مناطق غرب، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین و البرز، افزایش ابر و بارندگی پیش‌بینی می‌شود و با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، بارش همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما در استان‌های گیلان و مازندران نیز آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در روز مذکور، مقدار بارندگی در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل شدت خواهد داشت و روز پنجشنبه در نواحی شمال غرب، سواحل شمالی استان خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز، بارش و کاهش نسبی دما رخ خواهد داد و در مناطقی از استان گلستان، مقدار بارندگی قابل توجه خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز جمعه وضعیت ابرناکی و بارش در شمال غرب کاهش می‌یابد و در اردبیل و سواحل شمالی، بارش به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت، همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های البرز، تهران و سمنان، افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما انتظار می‌رود.

وی اضافه کرد: از بعدازظهر روز دوشنبه و روز سه‌شنبه در بعضی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال شرق و شرق کشور، وزش باد شدید گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: همچنین طی پنج روز آینده در جنوب غرب کشور و غرب خلیج فارس، وزش باد شمالی تداوم خواهد داشت و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، دریای خزر مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف از بعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۳۲و کمینه ۱۴ است و در روز سه‌شنبه، یازدهم مهرماه نیز صاف تا قسمت ابری گاهی وزش باد با بیشینه ۳۳ و کمینه ۱۶ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 692357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.