گذار عربستان به ناوگان برقی با احداث کارخانه تولید ماشین‌های الکتریکی

لوسید موتورز، یک شرکت تازه‌تاسیس آمریکایی در صنعت تولید خودرو، از احداث اولین کارخانه تولید وسایل نقلیه برقی در عربستان سعودی رونمایی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لوسید موتورز در نظر دارد نام خود را به عنوان یکی از بازیکنان قدرتمند رقابت جهانی تولید خودروهای برقی در جهان به ثبت برساند که برای تحقق هدف خود به احداث یک کارخانه تولید خودروهای برقی در شهر اقتصادی ملک عبدالله در نزدیکی شهر جده پرداخته است. این کارخانه که اولین شرکت بین‌المللی خودروسازی لوسید به حساب می‌آید در ابتدای کار بر تولید خودروها از قطعات صادرشده وسایل نقلیه از ایالات متحده آمریکا متمرکز خواهد بود و در نهایت تولید وسایل نقلیه برقی با قطعات خود شرکت را آغاز خواهد کرد. مدیران شرکت خودروسازی ادعا کرده‌اند که به لطف حمایت‌های دولت عربستان به‌زودی صنعت فناوری منطقه را رونق قابل توجهی خواهند بخشید.

دولت عربستان از خرید ۱۰۰ هزار خودرو از کمپانی جدید خودروسازی کشور طی یک بازه زمانی ۱۰ ساله خبر داده است و در نظر دارد از این طریق ۳۰ درصد از فروش خودروهای جدید را تا سال ۲۰۳۰ به وسایل نقلیه الکتریکی اختصاص دهد. علاوه بر این، مقامات عربستان در نظر دارند از خودروهای الکتریکی برای تقویت بخش تولید کشور بهره بگیرند و از این طریق کاهش تقاضای نفت را جبران کنند.

گذار عربستان به ناوگان برقی با احداث کارخانه تولید ماشین‌های الکتریکی

تولید خودروهای الکتریکی در شرکت جدید عربستان سعودی در هر سال پنج هزار مورد خواهد بود که البته قرار است تا چند سال آینده این ظرفیت به ۱۵۰ هزار وسیله نقلیه در سال افزایش یابد.

دولت عربستان سعودی به طور فعال در حال ادغام وسایل نقلیه الکتریکی در سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی است و برنامه‌هایی برای الکتریکی کردن ۲۵ درصد از ناوگان اتوبوس‌های عمومی این کشور تا سال ۲۰۲۵ دارد. این اقدام باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و ارائه یک روش حمل‌ونقل پایدار و کارآمد برای جمعیت رو به رشد شهری می‌شود.

گذار به سمت وسایل نقلیه الکتریکی به سرمایه‌گذاری در تأسیسات تولید باتری، توسعه زیرساخت‌های شارژ و تربیت نیروی کار ماهر متخصص در فناوری‌های برقی عربستان منجر شده است.

گذار عربستان به ناوگان برقی با احداث کارخانه تولید ماشین‌های الکتریکی

کد خبر 692356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.