پیشرفت علم و تکنولوژی ایران هویدا است

رئیس دپارتمان فیزیک دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه گفت: دانشمندان ممتاز ایرانی بسیاری در سطح جهانی وجود دارند و جای تاسف دارد که در هر دو کشور برخی از چهره‌ای شاخص تصمیم به مهاجرت می‌گیرند.

پروفسور آلتر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران یکی از پیشرفته‌ترین کشورها در حوزه علم و تکنولوژی در جهان اسلام است.

وی افزود: این امر از دانشجویانی که به دانشگاه ترکیه می‌آیند و تحصیل می‌کنند به‌خوبی قابل مشاهده است.

رئیس دپارتمان فیزیک دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه تصریح کرد: البته درست است که کشورهای همسایه‌ای هستیم، اما باید فراتر از این رفت و تعاملات را به‌ویژه در حوزه‌های علمی، اقتصادی و سیاسی توسعه داد.

وی خاطرنشان کرد: دانشمندان ممتاز ایرانی بسیاری در سطح جهانی وجود دارند و جای تأسف دارد که در هر دو کشور برخی از چهره‌ای شاخص تصمیم به مهاجرت می‌گیرند.

رئیس دپارتمان فیزیک دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه با بیان اینکه در دوره قبلی جایزه مصطفی (ص) در ایران حضور داشته است، گفت: برنامه‌های مختلفی را در ترکیه برای گسترش روابط ساماندهی کردیم، اما با مشکلات زلزله روبه‌رو شدیم.

وی ادامه داد: برگزاری این دوره از جایزه مصطفی (ص) نیز در واقع فرصتی را فراهم آورد که با دانشگاه خزر تعاملاتی برقرار کنیم و این نشان از شبکه‌سازی دارد و همکاری‌های بین دانشمندان و اعضای هیئت علمی بیشتر خواهد شد.

کد خبر 692341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.