کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما در مناطقی از کشور / کردستان و کرمانشاه میزبان باران خواهند بود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، بعضی نقاط استان‌های اردبیل، گیلان و ارتفاعات البرز مرکزی، افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد.

وی افزود: همچنین روز دوشنبه در بعضی نقاط استان‌های کردستان و کرمانشاه نیز افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست و روز سه‌شنبه در مناطقی از آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و اردبیل، رگبار، رعدوبرق، وزش باد و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: این شرایط روز چهارشنبه در شمال غرب، بخش‌هایی از غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و روز پنجشنبه در شمال غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر، بخش‌هایی از شمال شرق، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز ادامه دارد.

وی ادامه داد: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر، پنج تا هشت درجه کاهش دما انتظار می‌رود و از دوشنبه تا چهارشنبه برای مناطقی از غرب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز و روز پنجشنبه افزون بر این مناطق در بخش‌هایی از شمال شرق و شرق در بعضی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: از بعدازظهر امروز تا آخر هفته، خلیج فارس و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با بیشینه ۳۰ و کمینه ۱۲ است و در روز دوشنبه، دهم مهرماه نیز صاف از بعدازظهر افزایش ابر گاهی وزش باد شدید با احتمال گردوخاک با بیشینه ۳۱ و کمینه ۱۲ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 691887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.