۷۰ هزار خانوار گیلانی از طرح کالابرگ الکترونیک استفاده می‌کنند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه تاکنون ۷۰ هزار و ۱۹۸ خانوار در این استان از طرح کالابرگ الکترونیک استفاده کرده‌اند، گفت: تعداد تراکنش های انجام شده طی شش ماه گذشته را ۱۵۸ هزار و ۶۳۳ مورد بوده است.

به گزارش ایمنا، سیاوش آقاجانی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون در این استان هزار و ۱۸۶ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال از طریق این طرح خرید انجام شده است که از این میزان ۵۰۳ میلیارد ریال از اعتبار یارانه‌ها و مابقی از حساب اشخاص پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه خانوارهای دهک اول تا سوم از مزایای طرح کالابرگ الکترونیک در سطح گیلان بهره‌مند می‌شوند، افزود: بدین منظور ۴۲۵ شعبه از ۱۰ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ و سه هزار و ۲۵۹ فروشگاه خرد در استان برای اجرای این طرح فعال شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خاطرنشان کرد: کالاهای اساسی شامل؛ برنج، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر از جمله کالاهایی هستند که مردم می‌توانند از طریق کالابرگ الکترونیک خریداری کنند.

آقاجانی با بیان اینکه از ۱۱۳ دهستان استان گیلان ۸۸ مورد دارای فروشگاه‌هایی هستند که خدمات کالابرگی ارائه می‌دهند، تصریح کرد: با توجه به اینکه تقریباً همه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بسیاری از فروشگاه‌های خرد به این طرح پیوسته‌اند به مردم توصیه می‌کنیم از نرم افزار «شما» استفاده کنند تا آنکه بتوانند از فروشگاه‌های اطرافی که دارای ۱۱ قلم کالای مشمول طرح هستند، جزئیات طرح، میزان تراکنش و اعتبار باقی مانده مطلع شوند و یا در این خصوص از کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* استفاده کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 691792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.