انتقاد ذوالنور از غیبت بیش از ۹۰ نماینده مجلس در بررسی لایحه برنامه هفتم

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از غیبت بیش از ۹۰ نماینده در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: اینکه این تعداد از نمایندگان در زمان بررسی مهمترین دستور صحن غایب باشند، زیبنده نیست.

به گزارش ایمنا، در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه ۵ مهر مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، سیدغنی نظری نماینده مردم اردبیل در تذکری عنوان کرد که چرا در زمان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه بیش از ۹۰ نماینده غیبت دارند تا آنجا که اگر نماینده‌ای از صحن خارج شود، مجلس عدد کافی برای رای گیری نخواهد داشت.

در ادامه حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نائب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به تذکری این نماینده گفت: بررسی بودجه سنواتی سالی یکبار در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد ولی هر پنج سال یکبار بررسی لایحه برنامه توسعه در دستور کار مجلس است که یکی از مهم‌ترین دستور کارها است. اما در چنین زمانی بیش از ۹۰ نفر از نمایندگان در جلسه حضور نداشته و غایب هستند که زیبنده نیست.

وی افزود: البته تعدادی از همکاران به همراه رئیس مجلس شورای اسلامی در اجلاس بریکس در آفریقای جنوبی حاضر شدند ولی به رغم اینکه نمایندگان با وجدان کاری در صحن مجلس فعالیت دارند، اما از همین تعداد حاضر هم حدود ۴۰ نفر در رای گیری شرکت نمی‌کنند.

ذوالنور خاطرنشان کرد: از این به بعد پس اسامی غایبین جلسات علنی نوبت صبح در ابتدای جلسه علنی بعداز ظهر قرائت می‌شود و غایبین جلسه بعدازظهر نیز در انتهای روز قرائت می‌شوند تا مردم بدانند کدام نمایندگان در صحن مجلس شورای اسلامی حضور داشته و وقت می‌گذارند.

کد خبر 690925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.