توسعه مدارس سبز  خورشیدی در بارسلونا

مدیران مدارس بارسلونا در اسپانیا با هدف کاهش اثرات ناشی از تغییرات اقلیمی در نظر دارند طرح توسعه مدارس سبز را در شهر اجرا کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طرح کنترل آب و هوای مدارس به منظور کاهش انتشار گازهای آلاینده و به حداقل رساندن تغییرات اقلیمی در بارسلونا ۱۰۰ میلیون یورو هزینه در بر خواهد داشت. این طرح در بعضی از مدارس عمومی شهر در حال اجرا است و اعمال اقداماتی شامل اندازه‌گیری دما به منظور کاهش کربن و سازگارسازی محیط با تغییرات اقلیمی از طریق نصب پنل‌های خورشیدی بر بام مراکز است. مدیران بارسلونا ادعا کرده‌اند که برنامه کنترل آب و هوا را بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹ در ۱۷۰ مدرسه و از طریق نصب پنل‌های خورشیدی به‌منظور تأمین انرژی تجدیدپذیر برای این مراکز پیاده خواهند کرد.

هدف از اجرای طرح کنترل هوا در مدارس

مدیرانی که اجرای طرح کنترل هوا در مدارس بارسلونا را به عهده دارند، دو هدف اصلی را مورد توجه قرار داده‌اند؛ این افراد قصد دارند اثرات ناشی از تغییرات اقلیمی را، به‌ویژه طی امواج شدید گرمایی، در مدارس به حداقل برسانند، ضمن این‌که از طریق کاهش انتشار کربن در مدارس به توسعه تحولات زیستی شهری کمک خواهند کرد. اجرای نهایی این طرح مزایای بی‌شماری را برای ۵۵ هزار و ۵۱۹ دانش‌آموز به دنبال خواهد داشت، ضمن این‌که در تحقق اهداف صفر انتشار کربن شهر نیز نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

توسعه مدارس سبز  خورشیدی در بارسلونا

برنامه کنترل هوای مدارس طی دو مرحله در ۱۴۸ دبستان، سه مرکز آموزشی ویژه و سه مدرسه راهنمایی پیاده خواهد شد و هر مرحله سه سال طول خواهد کشید. اجرای طرح کنترل هوای بارسلونا ۱۶ مدرسه سراسری (مدارسی با آموزش پایه‌های مختلف ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان) و چندین مرکز آموزشی متفرقه را نیز در بر خواهد گرفت. در مرحله اول تعداد ۸۳ مدرسه بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ مشمول اجرای طرح خواهد شد و ۸۷ مرکز آموزشی دیگر بین سال‌های ۲۰۲۷ و ۲۰۲۹ مورد هدف مدیران برای برخورداری از انرژی تجدیدپذیر قرار خواهد گرفت.

در طرح کنترل هوای مدارس، پنل‌های خورشیدی فضاهایی در مجموع به مساحت ۱۸۱ هزار متر مربع از بام مدارس را در بر خواهد گرفت و امکان تولید ۳۱.۲۷ گیگاوات ساعت الکتریسیته پاک را در هر سال فراهم خواهد آورد.

کد خبر 690759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.