پربازدیدترین و پردرآمدترین مقاصد گردشگری جهان

روز جهانی گردشگری هر سال در ۲۷ سپتامبر گرامی داشته می‌شود. داده‌ها حاکی از آن است که ایالات‌متحده‌، اسپانیا، فرانسه، تایلند و بریتانیا پردرآمدترین مقاصد گردشگری جهان هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گردشگری یکی از عوامل کلیدی تعیین‌کننده سلامت اقتصاد جهانی و صنعتی است که در کنار پیشرفت‌های حمل‌ونقل هوایی رشد می‌کند. این صنعت از جمله صنایعی است که در پی همه‌گیری ویروس کرونا تقریباً به‌طور کامل ویران شد.

تخمین‌های سازمان جهانی گردشگری نشان می‌دهد که سفرهای بین‌المللی در سال ۲۰۲۰ به میزان ۷۲ درصد کاهش یافته است، زیرا دستورات قرنطینه و ماندن در خانه منجر به بسته شدن مؤسسات گردشگری و اعمال محدودیت‌هایی بر تعداد افرادی شد که می‌توانستند در یک فضای بسته حضور داشته باشند. تأثیر همه‌گیری آنقدر شدید بود که حتی تا پایان سال ۲۰۲۲، صنعت گردشگری با وجود گذراندن یک سال تقریباً عادی و به‌دور از فجایع کرونایی، به میزان ۶۵ درصد سطوح قبل از همه‌گیری بهبود یافت.

آینده روشن صنعت گردشگری

گردشگری یکی از بزرگ‌ترین صنایع در جهان است و انتظار می‌رود صنعت جهانی سفر و گردشگری با نرخ رشد مرکب سالانه ۳.۱ درصد بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۶ رشد کند و تا پایان دوره پیش‌بینی به ارزش تقریبی ۸.۹ تریلیون دلار برسد. همچنین تخمین زده می‌شود که ارزش بازار سفرهای تجاری که در سال ۲۰۲۰ برابر با ۶۹۶ میلیارد دلار بوده است، با افزایش نرخ رشد مرکب سالانه به ۱۳.۲ درصد، تا سال ۲۰۲۸ به دو تریلیون دلار برسد.

پربازدیدترین و پردرآمدترین مقاصد گردشگری جهان

قابل‌توجه این‌که سفرهای تجاری و تفریحی تنها صنایع تشکیل‌دهنده گردشگری نیستند. گردشگری ماجراجویی و سفرهای لوکس نیز بخش مهمی از این صنعت به‌شمار می‌روند.

برآوردها حاکی از آن است که ارزش گردشگری ماجراجویی در سال ۲۰۲۱ برابر با ۲۸۲ میلیارد دلار بوده و با رسیدن به نرخ رشد مرکب سالانه ۱۵.۱ درصدی، ارزش آن به یک تریلیون دلار در سال ۲۰۳۰ برسد.

داده‌های مربوط به صنعت پرسود گردشگری لوکس نیز ارزش آن را در سال ۲۰۲۲ برابر با ۱.۲۸ تریلیون دلار تعیین کرده و نشان می‌دهد با افزایش نرخ رشد مرکب سالانه به ۷.۶ درصد، ارزش آن در سال ۲۰۳۰ به ۲.۳۲ تریلیون دلار می‌رسد.

شعار روز جهانی گردشگری ۲۰۲۳

شعار روز جهانی گردشگری ۲۰۲۳ گردشگری و سرمایه گذاری سبز است. سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) بر نیاز به سرمایه گذاری بیشتر و هدفمندتر برای مردم، سیاره زمین و رفاه تاکید می‌کند. UNWTO اعلام کرده است که اکنون زمان راه‌حل‌های جدید و نوآورانه است، نه فقط سرمایه‌گذاری‌های سنتی که رشد اقتصادی و بهره‌وری را ارتقا می‌دهند.

محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان

داده‌ها حاکی از آن است که فرانسه، اسپانیا، ایالات‌متحده، چین، ایتالیا، ترکیه، مکزیک، تایلند، آلمان و بریتانیا محبوب‌ترین کشورهای گردشگری هستند.

محبوب‌ترین شهرهای جهان برای گردشگری نیز پاریس، دبی، آمستردام، مادرید، رم و لندن است.

پردرآمدترین مقاصد گردشگری جهان

داده‌های رتبه‌بندی جهانی گردشگری نشان می‌دهد که ایالات‌متحده‌آمریکا، اسپانیا، فرانسه، تایلند و بریتانیا کشورهایی با بیشترین درآمد از صنعت گردشگری هستند.

ایالات‌متحده‌آمریکا

درآمد گردشگری بین‌المللی ایالات‌متحده‌آمریکا ۲۱۴ میلیارد دلار است. سالانه افراد بی‌شماری برای سرگرمی، تجارت و مقاصد پزشکی راهی این کشور می‌شوند.

پربازدیدترین و پردرآمدترین مقاصد گردشگری جهان

اسپانیا

درآمد گردشگری بین‌المللی اسپانیا ۷۹.۷ میلیارد دلار است. اسپانیا یکی از قدرت‌های استعماری سابق جهان و محل قرارگیری مقر سازمان جهانی گردشگری است. اسپانیا به‌واسطه سواحل پر جنب‌وجوش، جشنواره‌ها، تفریحات شبانه و موزه‌هایش شناخته شده است و گردشگران به‌طور عمده از اروپا برای بازدید به آن می‌روند.

فرانسه

درآمد گردشگری بین‌المللی فرانسه ۶۳.۸ میلیارد دلار است. فرانسه در کل محبوب‌ترین مقصد گردشگری در جهان و پایتخت آن پاریس یکی از قطب‌های هنر جهانی است که موزه مشهور لوور آن آثار هنری بسیاری را در خود جای داده و نقش مهمی در بیداری فرهنگی اروپا در پس یک دوران تاریک بدنام داشته است.

پربازدیدترین و پردرآمدترین مقاصد گردشگری جهان

تایلند

درآمد بین‌المللی گردشگری تایلند ۶۰.۵ میلیارد دلار است. اقتصاد این کشور آسیایی بر اساس گردشگری متحول شده است. تایلند به‌خاطر مقاصد دیدنی از جمله خلیج معروف تایلند با آب‌های شفافش شهرت دارد. بانکوک، پایتخت تایلند، یکی از مشهورترین شهرهای جهان برای گردشگران است. این کشور در سراسر جهان به خاطر زندگی شبانه‌اش شناخته شده و یک مقصد برتر جهانی برای گردشگری پزشکی است، زیرا مردم اغلب برای جراحی‌های زیبایی از تایلند بازدید می‌کنند.

بریتانیا

درآمد گردشگری بین‌المللی بریتانیا ۵۲.۷ میلیارد دلار است. بریتانیا کشوری با گذشته غنی و تاریخی است. این سرزمین به‌عنوان سرزمین پادشاهان شناخته می‌شود و سلطنت بریتانیا قرن‌ها به این شکل وجود داشته است. شهرهای کلیدی بریتانیا مانند لندن دارای زندگی شبانه پر جنب‌وجوش هستند و اسکاتلند به داشتن بعضی از زیباترین مراتع جهان مشهور است.

پربازدیدترین و پردرآمدترین مقاصد گردشگری جهان

کد خبر 690742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.