هوش مصنوعی چه تاثیری بر افزایش کارآیی منابع انسانی دارد؟

هوش مصنوعی با خودکارسازی وظایف تکراری، به صرفه‌جویی زمان منابع انسانی کمک می‌کند تا بیشتر بر وظایف مهمتر و باارزش‌تر تمرکز کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هوش مصنوعی تاثیر قابل‌توجهی بر همه جنبه‌های زندگی افراد دارد، یکی از حوزه‌هایی که هوش مصنوعی تاثیر قابل‌توجهی بر آن داشته منابع انسانی است. با استفاده از هوش مصنوعی در عملکردهای منابع انسانی، سازمان‌ها نه تنها می‌توانند در زمان و منابع خود صرفه‌جویی کند، بلکه قادر خواهند بود تصمیم‌های درست‌تری نیز اتخاذ کنند در نهایت، یک بخش منابع انسانی موثر و کارآمدتر ایجاد خواهد شد.

یکی از روش‌های مهمی که هوش مصنوعی در حال تغییر منابع انسانی است، خودکارسازی وظایف تکراری است. منابع انسانی اغلب زمان زیادی را برای وظایف اداری مانند ورودی داده‌ها، مدیریت سوابق کارمندان و پردازش حقوق کارمندان صرف می‌کنند، هوش مصنوعی با خودکارسازی این فرآیندها، به صرفه‌جویی زمان منابع انسانی کمک می‌کند تا بیشتر بر وظایف مهم‌تر و باارزش‌تر تمرکز کنند.

هوش مصنوعی می‌تواند با ارائه الگوهای به دست آمده از داده‌ها، به منابع انسانی کمک کند تصمیم‌های بهتری اتخاذ کنند، این فناوری به منابع انسانی در جذب استعدادها کمک قابل‌توجهی می‌کند؛ روش‌های قدیمی برای انجام این کار علاوه بر اینکه ممکن است زمان‌بر باشد، بیشتر بر اساس ارزیابی‌های ذهنی صورت می‌گرفت؛ هوش مصنوعی می‌تواند با استفاده از الگوریتم‌ها، حجم عظیمی از داده‌های متقاضیان شغلی مانند رزومه‌ها و مدارک آن‌ها را تجزیه و تحلیل کند، این فرآیند نه تنها به صرفه‌جویی در زمان و منابع کمک می‌کند، بلکه باعث کاهش نظرات شخصی افراد در فرآیند استخدام می‌شود.

فناوری هوش مصنوعی قادر است مهارت‌ها و داده‌های عملکرد کارکنان و نقاط قوت و ضعف آن‌ها را شناسایی کند و برنامه‌های آموزشی شخصی‌سازی شده را توصیه کند. این کار به کارکنان کمک می‌کند تا مهارت‌های لازم برای موفقیت در نقش فعلی خود را پرورش دهند و برای فرصت‌های آینده در سازمان یا شرکت آماده شوند. علاوه بر این، می‌توان با استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی پاسخ‌های نظرسنجی افراد را ارزیابی کرد، سپس می‌توان از این اطلاعات برای بهبود رضایت کارکنان و مشخص کردن هدف‌های تاثیرگذار استفاده کرد.

کد خبر 690397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.