معدوم‌سازی بیش از ۱۴ تُن موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در سنندج

رئیس مرکز بهداشت سنندج گفت: مقدار مواد غذایی تاریخ گذشته و فاقد مصرف کشف و ضبط شده در ماه گذشته بیش از ۱۴ تُن بوده که بعد از سیر مراحل قانونی و کسب نیابت قضائی با حضور نماینده دادستان، شهرداری سنندج و کارشناسان این مرکز معدوم‌سازی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، محمد شاه‌ویسی اظهار کرد: بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ ای این مرکز در شهریورماه امسال با مراجعه به دو هزار و ۷۲۵ مرکز تهیه و توزیع و عرضه مواد خوراکی و آشامیدنی و ۷۶۰ مورد بازرسی از مراکز صنعتی، ضمن نظارت بر نحوه ارائه خدمات و میزان رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی و بهداشت محیط کار در اماکن یاد شده، برای ۳۳ مرکز به جهت عدم رعایت مقررات بهداشتی و قوانین ایمنی در محیط کار اخطاریه صادر کردند.

وی افزود: در همین راستا چهار واحد صنفی و دو واحد صنعتی به علت تخلف از موازین بهداشتی به مراکز قضائی معرفی شده و همچنین علاوه بر این موارد دو واحد صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی نیز با کسب مجوز قضائی پلمب شدند.

رئیس مرکز بهداشت سنندج با اشاره به ۴۷۴ مورد آموزش شاغلان در مراکز صنعتی و تولیدی توسط کارشناسان بهداشت حرفه‌ای این مرکز در شهریورماه امسال، ادامه داد: بازرسان بهداشت حرفه‌ای این مرکز همچنین مواردی شامل ۱۵ مورد اندازه‌گیری عامل زیان‌آور سروصدا در محیط کار، ۱۶ مورد اندازه‌گیری عامل زیان‌آور روشنایی نامطلوب در محیط کار، ۲۲ مورد ارزیابی پوسچر نامناسب در محیط کار و ۳۲ مورد بررسی سختی و زیان‌آور محیط کار را مورد بازرسی و بررسی قرار دادند و ۷۳۸ مورد نواقص محیط کار به مسئولان و متصدیان مراکز یادشده اعلام شد.

وی گفت: در مدت زمان یاد شده بازرسان بهداشت محیط این مرکز ۷۶ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی از مراکز عرضه و ۲۹۰ مورد نمونه‌برداری آب شرب از نظر بررسی کیفیت و هشت مورد پیگیری شکوائیه مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ را به انجام رساندند.

شاه‌ویسی خاطرنشان کرد: مقدار مواد غذایی تاریخ گذشته و فاقد مصرف کشف و ضبط شده در این زمان بیش از ۱۴ تُن بوده که بعد از سیر مراحل قانونی و کسب نیابت قضائی با حضور نماینده دادستان، شهرداری سنندج و کارشناسان این مرکز معدوم‌سازی شد.

کد خبر 690301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.