نمایندگان موافق لایحه برنامه هفتم توسعه چه گفتند؟

در جریان رسیدگی به لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران، تعدادی از نمایندگان در موافقت با این لایحه به ویژگی‌های آن پرداختند.

به گزارش ایمنا، نشست علنی امروز - دوشنبه ۳ مهرماه - مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران (۱۴۰۷-۱۴۰۳) در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت و تعدادی از نمایندگان در موافقت با این لایحه به تشریح ویژگی‌ها و کارکردهای آن پرداختند:

غضنفر آبادی: در برنامه هفتم توسعه روح امید و پیشرفت در همه ابعاد دیده می‌شود

موسی غضنفر آبادی در موافقت با لایحه برنامه هفتم گفت: این برنامه با تلاش دولت، مجلس و اعضای کمیسیون تلفیق امروز در صحن علنی مجلس مطرح شد و مسیرهای دقیق اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را تبیین می‌کند.

وی افزود: دولت با کار کارشناسی لایحه را تهیه کرد و به مجلس فرستاد و قریب به ۸ هزار پیشنهاد نیز نمایندگان در مورد لایحه مطرح کردند و در مجموع بررسی‌های دقیقی در این رابطه انجام شده است.

رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه برنامه‌های خوبی در لایحه برنامه هفتم توسعه در موضوعات مختلف ارائه شده است، اظهار داشت: پیش بینی واقع بینانه در موضوع درآمدها و هزینه از مزیت‌های مهم این لایحه است به گونه‌ای که توجه به ثبات اقتصادی و کاهش تورم در این برنامه ملموس است.

غضنفر آبادی اضافه کرد: امروز می‌توانیم در برنامه هفتم توسعه روح امید و پیشرفت را در همه ابعاد ببینیم چون برنامه‌های اقتصادی خوبی پیشنهاد شده و امید است شاهد رشد اقتصادی ۸ درصد باشیم.

وی یادآورشد: دولت سیزدهم تاکنون حدود ۶ هزار کارخانه نیمه تعطیل را از رکود خارج کرده و در لایحه برنامه هفتم توسعه و در مباحث اقتصادی مشارکت مردمی در اقتصاد به عنوان مهمترین بخش این لایحه توجه جدی داشته است.

نماینده مردم بم در مجلس با اشاره به توجه دولت به حوزه خانواده در لایحه برنامه هفتم گفت: در موضوع خانواده و موضوعات اجتماعی پیشنهادات مناسب و در حوزه بهداشت و درمان هم نوآوری‌های خوبی دیده شده و یکی از موضوعات قابل توجه بحث صدور انحصار وراثت است که قبلاً در دادگاه انجام می‌شد و اکنون به ثبت احوال سپرده شده است که این اقدام به وقت مردم کمک می‌کند.

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی اضافه کرد: این لایحه در سایر موضوعات هم نوآوری‌های خوبی دارد و کار کمیسیون تلفیق به صورت کلی قابل قبول است و مواد مثبت این لایحه غیرقابل انکار است.

غضنفرآبادی خاطرنشان کرد: در موضوع محرومیت زدایی نیز به توازن منطقه‌ای توجه شده که قابل تحسین است و امیدواریم شاهد محرومیت زدایی در کشور باشیم.

وی تصریح کرد: با روندی که در بررسی لایحه وجود دارد به مصلحت نیست که به لایحه رای ندهیم همه باید به لایحه رای دهیم و در جریان رسیدگی اشکالات را حل کنیم و اگر مشکلی باشد به کمیسیون ارجاع و با هماهنگی دولت مشکلات مرتفع خواهد شد.

کد خبر 690151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.