برنامه بازیافت در مدارس آمریکا به چه صورت است؟

مدارس ایالت مریلند یک برنامه بازیافت خاص برای ترویج انتخاب‌های هوشمند ارائه کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدارس ایالت مریلند در شمال شرقی ایالات متحده آمریکا یک طرح بازیافت نوآورانه به نام iRecycle Smart ارائه کرده است که بر مواد قابل بازیافت مانند بطری‌های پلاستیکی یک بار مصرف، کاغذ و قوطی‌های آلومینیومی تمرکز دارد. هدف این برنامه کاهش آلودگی و افزایش اثربخشی بازیافت در سیستم مدارس است.

برنامه iRecycle Smart قبل از شروع سال تحصیلی جدید بین کارکنان مدارس توزیع شد، معلمان و کارکنان نیز این برنامه را از طریق فیلم‌های آموزشی کوتاه به دانش‌آموزان معرفی خواهند کرد. همچنین، گروه‌های مشخص شده که آموزش‌های تخصصی دیده‌اند، هفته‌ای یک بار سطل‌های بازیافت تعیین شده را تخلیه خواهد کرد، مگر اینکه نمایندگان دانش‌آموزی این وظیفه را بر عهده بگیرند. مقامات مربوطه بر اهمیت ایجاد تیم‌های خدماتی در موفقیت برنامه یادشده تاکید کردند. به نظر می‌رسد که خطای انسانی اغلب منجر به آلوده شدن مواد قابل بازیافت می‎‌شود. برای نمونه، جعبه‌های پیتزا یا ظروف غذای تمیز نشده می‌تواند فرآیند بازیافت را دچار اختلال کند.

تسهیلات بازیابی مواد (MRFs) استانداردهای دقیقی برای بازیافت مواد ارائه می‌دهد. بر این اساس، وسایل حاوی بیش از درصد مجاز مواد غیرقابل بازیافت دورریخته می‌‎شوند. این فرآیند بر اهمیت شیوه‌های مرتب‌سازی و بازیافت مناسب تاکید می‌کند. برنامه iRecycle Smart به طور خاص کاغذ، بطری‌های پلاستیکی یک بار مصرف و قوطی‌های آلومینیومی که معمولاً در مدارس یافت می‌‎شوند را هدف قرار می‌دهد. آلومینیوم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا می‌توان آن را به صورت نامحدود بازیافت کرد و در مدت زمان کوتاهی دوباره به چرخه مصرف بازمی‌گردد.

برای تأمین بودجه برنامه بازیافت iRecycle Smart 17000 دلار در نظر گرفته شده است که ۱۵ هزار دلار برای خرید ۱۴۹۰ سطل بازیافت اضافی برای مدارس و ۲۰۰۰ دلار نیز برای تبلیغات این طرح مانند پوسترها هزینه خواهد شد. سطل‌های بازیافت و پوسترهای آموزشی در کنار سطل‌های زباله قرار می‌گیرد تا افراد بیشتری از این طرح استقبال کنند. هدف از ارائه این برنامه نه تنها بازیافت است، بلکه دانش‌آموزان، کارکنان و جامعه را به منظور کاهش، استفاده مجدد و تجدیدنظر در مدیریت زباله آموزش می‌دهد

کد خبر 689846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.