آثار مخرب وندالیسم بر شهرها/ جریمه‌ شهرها و کشورهای مختلف برای تخریب اموال عمومی

وندالیسم از جنبه‌های مختلف می‌تواند لطمه‌های بسیاری را به شهرها وارد کند و رکود اقتصادی را برای آن‌ها به بار بیاورد. پاریس، برلین، سئول، سنگاپور، بارسلونا، ونکوور، بلژیک و پرتغال جریمه‌های متعددی را به ازای تخریب اموال عمومی برای متخلفان در پیش گرفته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وندالیسم شهری یا تخریب اموال عمومی به اشکال مختلف در شهرهای سراسر جهان ترویج دارد، با این حال شکل دیوارنگاری آن بیش از همه به ایجاد هرج و مرج در شهرها و تحمیل هزینه‌های سنگین بر مدیران منجر می‌شود. علاوه بر این، وندالیسم می‌تواند اقتصاد بسیاری از تجارت‌ها را با تهدید جدی مواجه کند و به طور منفی عملکرد بسیاری از کمپانی‌ها، به‌ویژه مراکز وابسته به نماهای فیزیکی نظیر فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و تالارها را تحت تأثیر قرار دهد. مهم‌تر این‌که از بین بردن دیوار نوشته‌ها یا سایر تغییرات اعمال شده بر نماهای شهری مشمول صرف هزینه‌های کلان است که این امر به سهم خود می‌تواند اقتصاد مراکز تجاری و شهرها را با رکود مواجه کند.

وندالیسم اغلب به ایجاد تصورات منفی اولیه در ذهن مردم منجر می‌شود و از این طریق کاهش جذب مشتریان را به مراکز مختلف تجاری به دنبال دارد. در واقع بسیاری از دیوارنگاری‌هایی که در نمای مراکز تجاری به چشم می‌خورد، می‌تواند حس بی‌اهمیت بودن را به مشتریان منتقل کند، هویت مراکز را زیر سوال ببرد و همین امر، جذب دوباره مشتری را به آن‌ها با مشکل مواجه می‌کند. از سوی دیگر، وندالیسم اغلب زمانی که به شکل دیوارنوشته یا تخریب دیوارهای شهری باشد، چشم‌اندازهای نامناسبی برای منطقه میزبان به وجود می‌آورد که به دنبال آن، حس بی‌اهمیت بودن در ساکنان منطقه ایجاد می‌شود که این امر به سهم خود احتمال کاهش گرایش جهانگردان به حضور در شهر کاهش می‌یابد.

آثار مخرب وندالیسم بر شهرها/ جریمه‌ شهرها و کشورهای مختلف برای تخریب اموال عمومی

از دیگر آثار مخرب وندالیسم در شهرها می‌توان به کاهش ارزش دارایی‌ها اشاره کرد که به حداقل رسیدن درآمد مالکان و کسب‌وکارهای محلی را به دنبال دارد و می‌تواند اقتصاد کلی شهر را تحت تأثیر قرار دهد. مهم‌تر از همه این‌که تخریب اموال عمومی به وسیله دیوار نگاری یا سایر موارد مشابه به افزایش فساد و ارتکاب جرم در شهرها منجر خواهد شد و از این طریق، هویت جهانی شهرها را تخریب خواهد کرد.

امروزه مدیران در بسیاری از کشورهای جهان در تلاش هستند از طریق اعمال جریمه یا وضع قوانین مختلف با وندالیسم شهری مبارزه کنند. در ادامه به معرفی جریمه‌های شهرهای مختلف جهان برای مبارزه با تخریب اموال عمومی می‌پردازیم.

پاریس در فرانسه

امروزه دولت فرانسه، به‌ویژه مدیران محلی پاریس، قوانین سختگیرانه‌ای را برای مبارزه با وندالیسم و تخریب اموال عمومی برای مردم در نظر گرفته‌اند که به کاهش نرخ وقوع آن در کشور منجر شده است. پیش از این نیز قوانینی مانند حبس تا ۱۰ سال یا پرداخت جریمه‌های سنگین تا ۱۵۰ هزار یورو از سال ۱۹۹۴ به ازای میزبان لطمه زدن به اموال عمومی برای متخلفان در کشور حاکم بود با این حال، طی چند سال گذشته سختگیری‌ها در این زمینه افزایش یافته است.

آثار مخرب وندالیسم بر شهرها/ جریمه‌ شهرها و کشورهای مختلف برای تخریب اموال عمومی

برلین در آلمان

تمام افرادی که در برلین، پایتخت آلمان، به هر میزان اموال سایر شهروندان را تخریب کنند یا به دیوار نویسی بپردازند، مشمول جریمه‌هایی شامل دو سال زندانی و پرداخت پنج هزار یورو خواهند بود.

سئول در کره جنوبی

دولت کره جنوبی قانون حبس تا سه سال یا پرداخت هفت میلیون وون جریمه را برای افرادی اعمال کرده است که به روش‌های مختلف قصد تخریب اموال عمومی را دارند.

سنگاپور

مدیران سنگاپور به توافق رسیده‌اند که جریمه‌های ناشی از وندالیسم شهری برای متخلفان از دو هزار دلار جریمه نقدی یا سه سال زندان تجاوز نکند، با این حال بین سه تا هشت ضربه شلاق نیز برای افرادی که به هر نحوی به اموال عمومی خسارت وارد می‌کنند، وضع می‌شود.

آثار مخرب وندالیسم بر شهرها/ جریمه‌ شهرها و کشورهای مختلف برای تخریب اموال عمومی

بارسلونا در اسپانیا

جریمه‌ها به ازای وندالیسم شهری در بارسلونا از ۳۰۰ یورو تا ۵۰۰ یورو، بسته به میزان خسارت وارد شده به اموال عمومی، متفاوت است و در صورتی که شخص متخلف عمل ناپسند خود را تکرار کند، میزان جریمه برای او دوبرابر خواهد شد. البته دولت به مدیران محلی شهر اجازه افزایش جریمه‌ها را تا سه هزار یورو یا حتی حبس افراد متخلف داده است.

ونکوور در کانادا

حداقل جریمه‌ای که ساکنان ونکوور باید به ازای وارد کردن خسارت مالی به دارایی‌های شهری پرداخت کنند ۵۰۰ دلار است، با این حال مدیران محلی می‌توانند با تشخیص خود این مبلغ را کاهش یا افزایش دهند.

آثار مخرب وندالیسم بر شهرها/ جریمه‌ شهرها و کشورهای مختلف برای تخریب اموال عمومی

بلژیک

جالب اینجا است افرادی که در بلژیک تخریب نماهای سازه‌های خود را توسط سایر افراد نادیده بگیرند مشمول پرداخت ۵۰۰ یورو جریمه خواهند بود، ضمن این‌که موظف هستند تا یک ماه پس از اعمال دیوارنگاری‌ها یا دیوار نوشته‌ها اقدام به پاک کردن آن‌ها کنند. برای افرادی نیز که اقدام به تخریب اموال دیگران می‌کنند، بسته به میزان خسارت وارد شده، جریمه‌های سنگینی در نظر گرفته می‌شود.

پرتغال

هنرمندان پرتغالی که آثار خود را روی دیوارهای عمومی به نمایش می‌گذارند، بین ۱۰۰ یورو تا ۲۵ هزار یورور جریمه خواهند شد. میزان جریمه هر هنرمند را مدیران محلی مشخص می‌کنند که این افراد در قوانین جدید خود هر گونه لطمه دیگر به اموال عمومی را نیز مشمول پرداخت جریمه کرده‌اند.

آثار مخرب وندالیسم بر شهرها/ جریمه‌ شهرها و کشورهای مختلف برای تخریب اموال عمومی

اورنج‌کانتی در کالیفرنیا

مدیران اورنج در کالیفرنیا در سال ۲۰۱۰ بیش از ۱۸۳ هزار دلار هزینه برای پاک کردن شهر از دیوارنگاری‌ها مصرف کردند که این مبلغ، لطمه بزرگی به اقتصاد شهر وارد کرد. سال بعد مدیران جریمه‌های سنگینی برای افرادی اعمال کردند که در سال گذشته به هر نحوی باعث ایجاد تخریب در اموال عمومی شده بودند. این افراد و والدین آن‌ها از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ موظف به پرداخت تمام هزینه‌هایی بودند که به ازای بازسازی اموال تخریب شده توسط آن‌ها یا فرزندان آن‌ها از سوی مدیران پرداخت شده بود. از آن زمان تاکنون میزان تخریب اموال عمومی توسط شهروندان اورنج کاهش قابل‌توجهی را تجربه کرده و هزینه‌های ناشی از مرمت نمای سازه‌ها به حداقل رسیده است.

کد خبر 689699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.