آیین‌نامه اجرایی «مردم سلام» به مدیران مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان ابلاغ شد

رئیس اداره هماهنگی ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: دستورالعملی توسط مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری این کلان‌شهر به مدیران مناطق پانزده‌گانه و ناژوان در روز بیست‌ونهم شهریورماه به‌عنوان آیین‌نامه اجرایی ویژه برنامه «مردم سلام» با هدف تکریم شهروندان ابلاغ شده است.

عرفان امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به دیدارهای مردمی شهردار اصفهان در قالب برنامه «مردم سلام» اظهار کرد: در ماه‌های محرم و صفر به دلیل حضور هیئات در مساجد این برنامه برگزار نشد، اما از هفته آینده این برنامه از سر گرفته خواهد شد.

وی افزود: با توجه به رویکرد مدیریت شهری مبنی بر سیاست مسجدمحوری، مکان اجرای برنامه‌ها مساجد شهر اصفهان است که این جلسات هر دو هفته یک‌بار روزهای سه‌شنبه، بعد از نماز مغرب تشکیل می‌شود.

رئیس اداره هماهنگی ارتباطات شهرداری اصفهان تصریح کرد: دستورالعملی با عنوان آئین‌نامه اجرایی ویژه برنامه «مردم سلام» در چهار ماده توسط مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری این کلان‌شهر به مدیران مناطق پانزده‌گانه و ناژوان در روز بیست‌ونهم شهریورماه با هدف تکریم شهروندان و به‌منظور تسهیل گفت‌وگوی مستقیم و بی‌واسطه شهردار با شهروندان مناطق برای بیان پیشنهادها، انتقادات و دیدگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه اولین ماده تعاریف، سیاست‌گذاری دیدارها، تیم اجرایی کارگروه پیگیری و پاسخگویی است، ادامه داد: ماده دو، اقدامات قبل از برگزاری برنامه، ماده سه اقدامات حین برگزاری ملاقات مردمی و ماده چهار اقدامات پس از برگزاری ملاقات‌های مردمی است.

امینی گفت: این جلسات به‌منظور سیاست‌گذاری و نظارت بر نحوه اجرای برنامه مردم سلام تشکیل می‌شود که شهردار اصفهان، مدیرکل حوزه شهردار، مدیرکل حراست و بازرسی و مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان از اعضای این جلسات هستند که به‌صورت ماهانه با محوریت مدیرکل حوزه شهردار تشکیل می‌شود.

رئیس اداره هماهنگی ارتباطات شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه مدیریت اجرای برگزاری این برنامه‌ها با محوریت اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری و با مشارکت مناطق مد نظر گرفته شده است، ادامه داد: کارگروه پیگیری و پاسخگویی نیز متشکل از نمایندگان شهردار، اداره کل بازرسی، اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل و مدیر منطقه است که وظیفه دسته‌بندی، تشریح، زمان‌بندی و تعیین مسئول پیگیری تمام درخواست‌ها را بر عهده دارند و این جلسات در فاصله یک هفته پس از ملاقات‌ها و با محوریت مدیر منطقه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده دو که مربوط به اقدامات قبل از برگزاری برنامه است، مسجد مورد نظر توسط مدیر منطقه پیشنهاد می‌شود و اداره کل ارتباطات طبق بعضی آیتم‌ها مسجد را بررسی و تأیید می‌کند.

امینی اشاره به اینکه پس از هماهنگی‌های انجام شده، گزارشی توسط اداره کل ارتباطات و اداره برنامه‌ریزی منطقه تهیه می‌شود، گفت: فرم پیوستی شامل گزارش بودجه مصوب و میزان تحقق پروژه‌های مصوب، گزارش پیشرفت آن‌ها، میزان مساعدت‌ها به مساجد، گزارش روند پاسخگویی اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷، مشکلات و چالش‌های منطقه که به‌صورت مکتوب به اداره کل ارتباطات ارسال می‌شود، تحویل مدیر منطقه خواهد شد.

وی تصریح کرد: طبق ماده سه، فرم‌های ارائه درخواست به‌صورت مکتوب توسط همکاران در اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل در جلسه توزیع، مدیریت و ثبت می‌شود که این اداره کل موظف است تمام درخواست‌ها را به‌صورت مکتوب در سامانه ۱۳۷ ثبت و پیامک بازخورد ثبت گزارش را برای درخواست‌کنندگان ارسال کند.

پس از اجرای برنامه مردم سلام و حداکثر تا سه ماه، مدیر منطقه موظف است نتیجه اقدامات را در قالب فایل در جلسه دیگر در همان محل و مسجد به استحضار درخواست‌کنندگان برساند که وظیفه برگزاری آن با اداره کل ارتباطات است.

رئیس اداره هماهنگی ارتباطات شهرداری اصفهان با بیان اینکه تمام درخواست‌ها در سامانه ۱۳۷ ثبت و کد پیگیری برای همشهریان ارسال می‌شود، گفت: بعضی پیام‌ها قابلیت ثبت در سامانه ۱۳۷ را ندارد که به همراه درخواست فیزیکی جمع‌آوری و ثبت می‌شود که در روز بعد پس از بررسی و تعیین اقدامات لازم در گروه پیگیری و پاسخگویی توسط مسئول پیگیری‌های ویژه دفتر شهردار در میز خدمت سامانه اصفهان من ثبت و پیامک برای درخواست‌کننده ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده چهار، طی یک هفته پس از برگزاری برنامه، کارگروه پیگیری و پاسخگویی با محوریت مدیر منطقه تشکیل و تمام درخواست‌ها در جلسه بررسی و مدت زمان پیگیری مشخص می‌شود.

امینی با بیان اینکه موارد ثبت شده در سامانه ۱۳۷ شهرداری، طبق مصوبات این جلسه پیرامون مسئول و زمان مورد نیاز برای پاسخ آن‌ها دقیق‌سازی و اصلاح می‌شود، ادامه داد: مواردی که قابلیت ثبت در سامانه ۱۳۷ شهرداری را نداشته توسط مسئول پیگیری‌های ویژه دفتر شهردار در سامانه میز خدمت ثبت و کد رهگیری برای درخواست‌کننده ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه مواردی که پاسخ آن‌ها در جلسه مشخص است، با تشخیص مدیر منطقه به‌صورت تلفنی، حضوری یا پیامکی به اطلاع درخواست‌کننده خواهد رسید، به این ترتیب هیچ درخواستی نباید بدون پاسخ و ارسال کد رهگیری باشد، افزود: تمام موارد ثبت شده در قالب جدول تعیین شده حداکثر یک هفته پس از اجرای برنامه به‌صورت مکتوب طی نامه رسمی توسط مدیر منطقه برای اعضای سیاست‌گذاری ارسال می‌شود.

رئیس اداره هماهنگی ارتباطات شهرداری اصفهان تصریح کرد: مدیر منطقه موظف است تا حداکثر یک ماه پس از برگزاری برنامه گزارشی از روند پیشرفت تمام درخواست‌ها به‌صورت مکتوب برای اعضای شورای سیاست‌گذاری ارسال کند.

وی خاطرنشان کرد: پس از اجرای برنامه و حداکثر تا سه ماه مدیر منطقه موظف است نتیجه اقدامات را در قالب فایل پاورپوینت یا تصویری در همان محل و مسجد به استحضار درخواست‌کنندگان برساند که وظیفه برگزاری آن با اداره کل ارتباطات شهرداری است.

کد خبر 689108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.