چگونه خطر ابتلا به عفونت‌ در وسایل حمل‌ونقل عمومی را کاهش دهیم؟

هنگام استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی از ماسک استفاده کنید و فاصله فیزیکی خود از دیگران را حفظ کنید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، حمل‌ونقل عمومی بخش مهمی از زندگی شهری است که راحتی و دسترسی را برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان فراهم می‌کند. با این وجود، ممکن است استفاده از این وسایل حمل‌ونقل عمومی خطر ابتلا به عفونت‌های باکتریایی و ویروسی را افزایش دهد، بنابراین لازم است اقدامات پیشگیرانه انجام شود. در ادامه به بررسی روش‌هایی جهت پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های باکتریایی و ویروسی در وسایل حمل‌ونقل عمومی می‌پردازیم:

استفاده از ماسک

استفاده از ماسک یکی از موثرترین روش‌ها برای کاهش انتقال عفونت‌های تنفسی است که مانع ورود قطرات تنفسی آلوده به دهان و بینی افراد سالم می‌شود. اطمینان حاصل کنید که ماسک بینی و دهان شما را به صورت کامل می‌پوشاند. در صورتی که ماسک شما در طول سفر مرطوب یا کثیف شد، آن را تعویض کنید.

حفظ فاصله فیزیکی

تا جایی که ممکن است فاصله فیزیکی ایمن خود را از دیگر مسافران حفظ کنید. بسیاری از سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی ترتیب صندلی یا نشانگرهای کف برای کمک به این امر تعیین کرده‌اند. حفظ فاصله فیزیکی از دیگران می‌تواند خطر انتقال بیماری از طریق هوا را کاهش دهد.

ضدعفونی کردن دست‌ها

یک بطری کوچک حاوی مواد ضدعفونی کننده دست به همراه داشته باشید و مرتباً از آن استفاده کنید. لازم است پس از لمس سطوح مانند نرده‌ها، دستگیره‌ها یا دستگاه‌های فروش بلیط، دست‌های خود را ضدعفونی کنید. توصیه شده است که قبل از تماس چشم‌ها، بینی و دهان خود، دست‌ها را ضدعفونی کنید.

نخوردن غذا

خوردن غذا یا نوشیدن در طول سفر خطر ابتلا به عفونت را افزایش می‌دهد، زیرا لازم است برای این کار ماسک خود را بردارید، در این صورت در معرض ویروس و باکتری قرار می‌گیرید.

تمیز کردن وسایل شخصی

وسایل شخصی خود مانند گوشی هوشمند و کیف پول خود را پس از استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی به صورت مرتب تمیز و ضدعفونی کنید. این اقلام می‌تواند به میکروب‌ها آلوده شود و خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهد.

کد خبر 689078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.