اجرای بیش از ۲ هزار پروژه خرد و کلان در کلان‌شهر شیراز

شهردار شیراز از اجرای بیش از دو هزار پروژه خرد و کلان در سطح این کلان‌شهر خبر داد و گفت: این کلان‌شهر بر ریل سازندگی قرار دارد و در این دوره مدیریت شهری در عرصه عمرانی و سازندگی جلودار تمام ادوار شهرداری است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمد حسن اسدی امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم شهریورماه_ در نشست شورای مدیران شهرداری کلان‌شهر شیراز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و افتخارآفرینی رزمندگان اسلام، بر لزوم فضاسازی شهری متناسب با این هفته در «شیراز؛ سومین حرم اهل‌بیت (ع)» تأکید و اظهار کرد: امروز همه ما مرهون مجاهدت‌ها، دلاوری‌ها، تلاش شهدا و ایثارگرانی هستیم که در جبهه‌های هشت ساله دفاع مقدس جانانه برای دفاع از اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی تلاش کردند.

وی افزود: در کلان شهر شیراز هم اکنون بیش از ۲ هزار پروژه خرد و کلان در سطح شهر در حال اجراست و این کلان شهر بر ریل سازندگی قرار گرفته است.

شهردار شیراز ادامه داد: این دوره مدیریت شهری در عرصه عمرانی و سازندگی جلودار تمامی ادوار شهرداری است و این حجم از پروژه کلان به طور هم زمان بی‌نظیر است.

اسدی خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای تاکسی‌ها، اعمال نظارت هوشمند تصویری، خرید دستگاه‌های اتوبوس، رام‌های قطار، تأمین خودروهای سنگین و نیمه سنگین و خط ۴ مترو از جمله پروژه‌های مصوب شده شهرداری شیراز برای سفر قریب‌الوقوع ریاست جمهوری به فارس است که مراحل آغاز، افتتاح و بهره‌برداری عملیات آن‌ها در این سفر انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: بازار بزرگ پروتئین، سینمای جوان و آب‌نمای موزیکال هم زمان با سفر رئیس دولت سیزدهم به کلان شهر شیراز به بهره برداری می‌رسد و ۲۷ دستگاه اتوبوس و ۴۵ دستگاه ون نیز به ناوگان شهرداری این کلان شهر اضافه خواهد شد.

شهردار شیراز بر فرهنگ‌سازی و ایجاد بسترهای فرهنگی برای تحقق شعار «شیراز؛ شهر فرهنگ شهروندی» تأکید و اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت‌هایی نظیر مجمع خیرین شهر ساز و فرهنگ ساز می‌توان در این زمینه تلاش کرد.

اسدی با اشاره به مناسبات مختلف همچون بازگشایی مدارس، روز آتش‌نشان، هفته ناجا و یاد روز حافظ به بررسی تمهیدات و اجرای ویژه برنامه‌ها پرداخت و ادامه داد: پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محدوده و حریم شهر و برخورد قاطع عوامل اجرایی و حقوقی شهرداری این کلان‌شهر در دستور کار است و از ظرفیت‌های قانونی برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده می‌شود.

پیگیری احداث باغ‌های مهربانو در مناطق یازده‌گانه از دیگر مواردی بود که شهردار شیراز به آن پرداخت و بر عزم شهرداری شیراز برای ایجاد و ساماندهی باغ مهربانو در مناطق یازده‌گانه و رفع موانع و تسریع در عملیات اجرایی به‌منظور اتمام به‌موقع آن تأکید کرد.

اسدی بر موضوعات دیگری همچون مقوله عفاف و حجاب و گسترش فعالیت شهرداری در این حوزه، تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع از طریق ارائه خدمات باکیفیت و سرلوحه امور قرار دادن آن توسط تمام مدیران و کارکنان شهرداری تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، این نشست که با هدف بررسی برنامه‌ها و مسائل مدیریت شهری جهت تسریع در روند خدمات‌رسانی در ابعاد مختلف و ایجاد رضایت مردمی برگزار شد در خصوص مباحث فرهنگی، اجتماعی، حمل و نقل، پروژه‌های عمرانی، راهکارهای هم افزایی درآمد و مبحث بودجه، رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار و فرهنگ سازی شهری بحث و گفت‌وگو شد.

کد خبر 688986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.