ترافیک دوچرخه در این شهرها بیشتر از ماشین است

در شهرهایی مانند مونترال، اوکلند، کپنهاگ، آمستردام، بازل و مونستر به‌ دلیل تعداد زیاد دوچرخه‌سواران، ترافیک دوچرخه از ماشین، بیشتر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از شهروندان در کشورهای مختلف جهان، استفاده از خودروهای شخصی را به دوچرخه یا وسایل حمل‌ونقل عمومی، ترجیح می‌دهند. به‌همین دلیل، این روزها کلانشهرها با حجم ترافیک زیادی مواجه هستند، اما جالب است بدانید در دنیا شهرهایی وجود دارد که در آنها ترافیک دوچرخه از خودرو، بیشتر است. در واقع مردم این شهرها برای کاهش ترافیک و جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای، به جای استفاده از اتومبیل، به استفاده از دوچرخه و پیاده‌روی روی آورده‌اند. در ادامه به معرفی شهرهایی که ترافیک دوچرخه در آنها از ماشین بیشتر است، می‌پردازیم.

مونترال

مونترال، یکی از معدود شهرهای جهان است که در سیستم حمل‌ونقل خود به جای رانندگی با اتومبیل شخصی، تاکید زیادی بر استفاده از دوچرخه و پیاده‌روی دارد. این شهر همچنین با ارائه بیش از سه هزار کیلومتر مسیرهای ویژه پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، محیط امن و عالی برای دوستداران محیط زیست ایجاد کرده است و شهروندان نیز از این امکانات، نهایت استفاده را می‌کنند. بنابراین تردیدی وجود ندارد که ترافیک دوچرخه در مونترال، بیشتر از خودروهای شخصی باشد.

ترافیک دوچرخه در این شهرها بیشتر از ماشین است

اوکلند

میزان انتشار کربن در اوکلند بسیار پایین است، زیرا مردم این شهر کمتر از اتومبیل استفاده می‌کنند. مدت زیادی است که ساکنان اوکلند، به پیاده‌روی و استفاده از دوچرخه، روی آورده‌اند و مدیران شهری نیز طرح‌های ویژه‌ای برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، فراهم‌کردن مناطق بیشتری برای دوچرخه‌سواری، کاهش استفاده از خودرو و افزایش ناوگان اتوبوسرانی اعمال کرده‌اند.

کپنهاگ

در کپنهاگ، اقدامات زیادی برای استفاده بیشتر مردم از دوچرخه صورت گرفته است. در این شهر مسیرهای طولانی ویژه برای دوچرخه‌سواران ایجاد شده است و پل‌هایی برای آنها طراحی شده است تا تردد آنها به مسیرهای مورد نظر، آسان‌تر شود. این در حالی است که اولویت‌های بسیار پایینی برای خودروها در شهر وجود دارد. همچنین دولت کپنهاگ، در حال کار کردن روی پروژه‌هایی است که زیرساخت‌های شهری را برای استفاده دوچرخه سواران بهبود می‌بخشد.

ترافیک دوچرخه در این شهرها بیشتر از ماشین است

آمستردام

طرح بزرگ افزایش استفاده از دوچرخه در شهر آمستردام از سال ۲۰۱۹ آغاز شد و هدف آن بهبود زیرساخت‌ها و ایجاد محیط بهتر برای راکبان دوچرخه بود. در این شهر خیابان‌ها و مسیرهای زیادی به دوچرخه سواران اختصاص یافته است. در شهر آمستردام، برای افرادی که پیاده‌روی را به خودروی شخصی ترجیح می‌دهند، انگیزه زیادی وجود دارد. همچنین استفاده از دوچرخه در این شهر هر روز بیشتر می‌شود و تعداد خودروهای در حال استفاده به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

بازل

بازل یکی از شهرهای سوئیس است که به فرهنگ دوچرخه‌سواری خود در دنیا شهرت دارد. ساکنان بازل در هر سنی که باشند، به راحتی دوچرخه‌سواری می‌کنند، زیرا محیط این شهر به گونه‌ای ساخته شده است که به راکبان اجازه می‌دهد با امنیت کامل در شهر تردد کنند. همچنین در بازل، مکان‌های ویژه‌ای برای پارک دوچرخه‌ها در نظر گرفته شده است و علائم جاده‌ای زیادی وجود دارد که دوچرخه‌سواران را هدایت و حرکت آنها را آسان می‌کند. رانندگان خودرو در این شهر سوئیسی به نحوه تعامل با عابران پیاده و دوچرخه‌سواران، بسیار حساس و برای آنها احترام خاصی قائل هستند.

ترافیک دوچرخه در این شهرها بیشتر از ماشین است

مونستر

۴۰ درصد از کل جمعیت شهر مونستر از دوچرخه و ۳۶ درصد از خودرو استفاده می‌کنند. تمام جاده‌های بزرگ مونستر به خطوط ویژه دوچرخه سواری مجهز است و به دوچرخه سواران این امکان را می‌دهد تا با خیال راحت رانندگی کنند. حدود ۲۴ درصد از مردم این شهر، پیاده‌روی را به دیگر روش‌های حمل‌ونقل ترجیح می‌دهند و رانندگان مونستر نیز در حال یادگیری برخورد با دوچرخه‌سواران و سازگاری با آنها هستند.

بوگوتا

اقدامات شهر بوگوتا برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در سال‌های اخیر چشمگیر بوده است. این حرکتی است که با استفاده از دوچرخه و پیاده‌روی در شهر انجام شده است. بوگوتا، بیش از ۸۴ کیلومتر پیست دوچرخه‌سواری دائمی و با کیفیت دارد و بیش از ۵۵۰ کیلومتر، مسیر موقت برای دوچرخه‌سواری و پیاده روی ایجاد کرده است. مدیران این شهر برای افزایش مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواران، سخت کار می‌کنند و در حال افزایش تعداد آنها هستند.

ترافیک دوچرخه در این شهرها بیشتر از ماشین است

تایپه

شهر تایپه به دلیل استفاده زیاد از دوچرخه، لقب پادشاهی دوچرخه را از آن خود کرده است. در این شهر دوچرخه‌های زیادی برای کرایه کردن وجود دارد و حتی کنفرانس‌های دوچرخه‌سواری نیز هر ساله برگزار می‌شود. تایپه، یکی از بهترین شهرهای دوستدار دوچرخه دنیا است و در بسیاری از خیابان‌های اصلی آن، مسیرهای دوچرخه‌سواری آسفالت‌شده و مشخص وجود دارد.

کد خبر 688750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.