راه‌پیمایی اعتراضی نیویورکی‌ها علیه سیاست‌های اقلیمی

ده‌ها هزار تن از مردم نیویورک در ایالات متحده آمریکا به نشانه اعتراض نسبت به مصرف سوخت‌های فسیلی برای مقابله با تغییرات اقلیمی راهپیمایی‌های گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ده‌ها هزار نفر از مردم نیویورک با سر دادن شعارهای مختلف برای نشان دادن اعتراضات خود نسبت به مصرف سوخت‌های فسیلی طی چند روز گذشته به خیابان‌ها آماده‌اند و فریاد می‌زنند که زندگی امروز و آینده آن‌ها به پایان دادن مصرف این منابع انرژی بستگی دارد. پیش از این دولت آمریکا از اقدامات جدید برای کاهش مصرف زغال، نفت و گاز طبیعی برای مقابله با تغییرات اقلیمی خبر داده بود که شهروندان اجرای این تدابیر را برای رسیدن به رفاه خود کافی نمی‌دانند. معترضان موافقت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، را با اجرای پروژه‌های مشمول مصرف نفت و گاز محکوم می‌کنند و از او می‌خواهند وضعیت اضطراری اقلیمی را با جدیت بیشتر مورد توجه قرار دهد.

راه‌پیمایی اعتراضی نیویورکی‌ها علیه سیاست‌های اقلیمی

اعتراضات گسترده به تغییرات اقلیمی

معترضان نیویورکی در اعتراضات خود بایدن را تهدید به باختن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا می‌کنند و شعار می‌دهند که چنان‌چه وی اقدامات اثربخشی برای پایان دادن به مصرف سوخت‌های فسیلی در کشور اجرا نکند، به پای صندوق‌های رأی برای انتخاب او نخواهند آمد.

راهپیمایی‌های نیویورک همواره در حال تکرار است، با این حال کارشناسان تعداد افراد معترض در آن‌ها را طی روز یکشنبه بیش از ۷۵ هزار نفر برآورد کردند. اعتراضات روز گذشته با مضمون «پایان دادن به مصرف سوخت‌های فسیلی» تاکنون در آمریکا بی‌سابقه بود و جذب حدود ۱۵ درصد از شهروندان را به دنبال داشت و جالب این‌که بخش اعظم افراد را زنان تشکیل دادند. در میان معترضان، حدود ۸۶ درصد از تجربه شخصی اثرات جزایر گرمایی در زندگی خبر داده و ۲۱ درصد نیز ادعا کرده بودند که بر اثر وقوع سیل لطمه‌هایی جبران‌ناپذیر دیده بودند. ۱۸ درصد از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی‌های روز گذشته تجربه خشکسالی شدید را عامل اصلی آمدن خود به خیابان‌ها اعلام کردند.

راه‌پیمایی اعتراضی نیویورکی‌ها علیه سیاست‌های اقلیمی

کد خبر 688311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.