هدف از هفته جهانی محیط زیست پاک و سبز چیست؟

هفته جهانی محیط زیست پاک و سبز که از هفدهم تا بیست‌وسوم سپتامبر هر سال برگزار می‌شود، ابتکاری است که با هدف تشویق محیط‌زیست‌گرایی و افزودن فعالیت‌های دوستدار محیط زیست به تمام برنامه‌های روزمره معرفی شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از آن‌جا که تنها یک زمین وجود دارد و مراقبت از سیاره و محیط زیست از جمله مهم‌ترین فعالیت‌هایی محسوب می‌شود که بشر امروز می‌تواند برای خود و نسل‌های آینده انجام دهد، همچنین با توجه به تداوم خطرات و آسیب‌های ناشی از توسعه سریع انسانی برای طبیعت، هفته جهانی زمین پاک و سبز با هدف تشویق محیط‌زیست‌گرایی و افزودن آن به تمام برنامه‌های روزمره معرفی شد.

تلاش‌های جهانی برای کاهش زباله و جلوگیری از آلودگی محیط زیست

هفته جهانی محیط زیست پاک و سبز که از هفدهم تا بیست‌وسوم سپتامبر هر سال برگزار می‌شود، ابتکاری است که در فیلیپین به‌عنوان بخشی از تلاش‌های جهانی برای کاهش زباله و جلوگیری از آلودگی محیط زیست توسعه یافته است. در طول تاریخ مدرن، تلاش‌های پاک‌سازی جهانی، به‌ویژه پس از وقوع بلایایی مانند زلزله، سیل و طوفان بسیار مورد توجه بوده است. این تلاش‌ها به‌طور معمول توسط جوامع آسیب دیده انجام می‌گیرد و سازمان‌های بین‌المللی مختلف از جمله سازمان‌های امدادی و مردم‌نهاد به اجرایی شدن و موفقیت آن‌ها کمک می‌کنند. این تلاش‌ها شامل حذف زباله‌های زمینی، پاکسازی سواحل و سایر تلاش‌های پاکسازی غیردولتی برای ایجاد محیطی بهتر است.

قبل از صنعتی شدن و افزایش جمعیت، زباله‌های انسانی که جوامع تولید می‌کردند در سطح قابل مدیریت‌تری قرار داشت و حتی برای دوره‌های طولانی در تاریخ، بیشتر زباله‌ها زیست‌تخریب‌پذیر بودند، به این معنی که توسط سایر موجودات زنده تجزیه می‌شدند. این امر به دوره پیش از تولید بیش از حد و استفاده گسترده از اقلام یک‌بار مصرف مربوط است که در آن بیشتر اشیا از فلز یا شیشه ساخته شده بودند و همین امر آن‌ها را قابل استفاده مجدد یا بازیافت می‌کرد و منجر به تولید ضایعات کمتر می‌شد. امروزه حجم زباله‌های تولید بشر به حدی زیاد است که مدیریت آن دشوار و حتی غیرممکن شده است.

صنعتی شدن و افزایش جمعیت منجر به تجمع زباله در شهرها شد که باعث کاهش بهداشت و کیفیت عمومی زندگی به ویژه در مناطق شهری شد و فقدان مقررات مدیریت پسماند فضایی را برای غرق شدن شهرها در میان انبوهی از زباله‌ها فراهم آورد. به این ترتیب تلاش‌هایی برای بهبود وضعیت زمین صورت گرفت که هفته جهانی زمین پاک و سبز یکی از آن‌ها است.

کد خبر 687926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.