تلاش کانادا برای مبارزه با افزایش قیمت خواربار

دولت کانادا از وضع قوانین سختگیرانه برای مبارزه با افزایش قیمت خواربار خبر داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افزایش چشمگیر نرخ خواربار در کانادا دولت را به وضع قوانین جدیدی برای کنترل آن سوق داده و به دنبال آن قرار است به مدیران محلی اجازه مبارزه با افزایش هزینه خرید مواد خوراکی در تمام فروشگاه‌ها داده شود. علاوه بر این، نخست وزیر کشور در نظر دارد صاحبان معروف‌ترین مراکز فروش مواد خوراکی کشور را به اتاوا و اشتراک طرح‌های خود برای کنترل افزایش قیمت مواد خوراکی دعوت کند. جالب است بدانید که افراد حاضر چنان‌چه طرح متقاعدکننده‌ای در این زمینه ارائه ندهند مشمول پرداخت مالیات‌ها و جریمه‌های کلانی خواهند شد.

رویکرد کانادا برای کنترل افزایش قیمت خواربار

دولت کانادا فروشندگان مراکز تجاری بزرگ را متهم به ایجاد تغییرات بزرگی در قوانین "لایحه رقابتی" کرده و از آن‌ها خواسته است ایده‌های خود را برای بهبود هزینه خوراک در سراسر کشور ارائه دهند. لایحه رقابتی کانادا که حدود چهار دهه از وضع آن می‌گذرد، با هدف بهبود مقرون به صرفه بودن هزینه زندگی در کشور شکل گرفته و به دنبال آن، مقرراتی مدنی و جنایی با هدف جلوگیری از رویکردهای ضدرقابتی در بازار وضع شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که طی یک سال گذشته صاحبان مراکز خواربار بزرگ کانادا با افزایش قیمت مواد خوراکی تغییراتی در اصل این لایحه ایجاد کرده و مورد بازخواست دولت قرار گرفته‌اند. این تغییرات در پی کاهش تمایل آن‌ها به رقابت در بازار و در نتیجه افزایش هزینه تمام اقلام، به‌ویژه خواربار اتفاق افتاده که افزایش تورم را در کشور رقم زده است. علاوه بر این، نبود همکاری میان فروشندگان سراسر کانادا در ارائه قیمت‌ها برای مواد خوراکی به افزایش چشمگیر تورم در این بخش منجر شده و گرد هم آمدن آن‌ها را از نظر دولت برای توجیه علت آن و ارائه طرح‌های خود برای بهبود وضعیت کنونی به یک ضرورت تبدیل کرده است.

کد خبر 687727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.